"لاله افتخاری" با اشاره به مفهوم مقاومت در جامعه امروز ایران گفت: امروز فرهنگ مقاومت دستاوردی همچون پیروزی عدالت خواهان جهان با محوریت تاکید بر اصول را در بر می‌گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از دریافتی سایت ایران تئاتر، "لاله افتخاري"  با اشاره به برگزاری جشنواره ملی مقاومت تاکید کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی با آزاد کردن ظرفیت های موجود در گسترش نمونه‌های عینی مقاومت و معرفی اسطوره های آن به شدت تاثیر گذار است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه جمعیت جوان کشور به علت ندیدن مقاومت بزرگمردان این سرزمین در گذشته با مفهوم مقاومت کمتر آشنا هستند، افزود: با برگزاری جشنواره مقاومت و برنامه‌هایی از این دست می‌توانیم سهم به سزایی در گسترش مقاومت و آشنا کردن جوانان با این دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی داشته باشیم.

افتخاری با بیان اینکه ایرانیان در همه عرصه ها در حوزه مقاومت پیشگام بوده اند، خاطرنشان کرد: انتقال فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و همچنین پیام مقاومت جوانان فلسطینی می‌تواند از جمله ثمره های این جشنواره مهم باشد.

وی با انتقاد از اجرای محدود نمایش های حوزه مقاومت تاکید کرد: به علت اهمیت این مفهوم به خصوص در جامعه امروزی ایران باید با فراهم کردن بستر ها به افزایش اجرای عمومی این نوع نمایش ها در سال کمک شود.

افتخاری در پایان با ابراز امیدواری به برگزاری هر چه بهتره این جشنواره خاطرنشان کرد: مقاومت یک مفهوم جهانی را در بر می‌گیرد پس باید با فراهم آوردن زیرساخت‌های مناسب نسبت به انتقال این مفهوم به تمام دنیا همت گمارد. /ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار