سيلويو برلوسکني، نخست وزير پيشين ايتاليا هشدار داد در صورتي که از وي سلب صلاحيت شود و از سنا اخراج گردد، دولت انريکو لتا را از قدرت ساقط خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به دستور برلوسکني، 187 نماينده و سناتور حزب ملت ازادي در مجلسين ايتاليا با اماده کردن استعفا نامه هاي خود اعلام کردند در صورتي که کميته ويژه بررسي صلاحيت مجلس سنا در جمعه آينده 4 اکتبر راي نهايي خود به اخراج برلوسکني را صادر کند، به صورت  جمعي استعفا خواهند داد.
يک شهروند ايتاليايي گفت: در حالي که ايتاليا اکنون دوران دشوار بحران اقتصادي را سپري مي کند و شمار فقيران به بيش از 9 ميليون نفر افزايش يافته است، برلوسکني پس از محکوميت نهايي در دادگاه،  براي نجات خود به باج گيري از طريق تهديد به ساقط کردن دولت متوسل شده است.
ديوان عالي ايتاليا، ماه گذشته حکم دادگاه هاي بدوي و تجديد نظر را که برلوسکني را  به اتهام کلاهبرداري مالياتي در شرکت بزرگ رسانه اي خود موسوم به مدياست  محکوم کرده بودند تائيد کرد که سه سال ان مشمول عفو قرار گرفت. وي به علت کهولت سن يک سال باقي مانده از محکوميت خود را مي تواند در محل اقامتش به صورت حبس خانگي باشد و يا  به کارهاي عام المنفعه بپردازد. در اين مدت برلوسکني از داشتن گذرنامه هم محروم خواهد شد.
در پي تهديدات نمايندگان پارلماني حزب ملت ازادي، براي استعفاي جمعي،  جورجو ناپوليتانو، رئيس جمهور ايتاليا با صدور بيانيه اي ضمن رد اعطاي عفو به برلوسکني، اين تهديدات نمايندگان را تقبيح کرد و ان را  موجب تضعيف قوه مقننه خواند.
انريکو لتا نخست وزير ايتاليا نيز در نشستي خبري در نيويورک با حمايت از رويکرد رئيس جمهور اين کشور تاکيد کرد: اقدامات برلوسکني و حزب وي باعث تحقير ايتاليا در جهان شده است.
تهديدات نمايندگان حزب برلوسکني به استعفاي جمعي، ثبات سياسي و اقتصادي ايتاليا را به شدت در معرض خطر قرار داده است. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار