زندگی بزرگ‌ترین وقف‌کننده ایران در قالب «این خانه روشن است» از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مستند بلند «این خانه روشن است» ساخته‌ محسن رمضان‌زاده، شنبه 6 مهر ماه، ساعت 23 از شبکه مستند پخش می‌شود.
 
این مستند که در مدت زمان 63 دقیقه ساخته شده و از «فانوس» شبکه مستند پخش خواهد شد، به بررسی زندگی حاج حسین آقا ملک که یکی از بزرگترین وقف‌کنندگان ایران است، می‌پردازد. وی 101 سال عمر خود را صرف آبادانی سرزمین مان کرد و در سال 1351 دار فانی را وداع گفت.
 
حسین مَلِک معروف به حاج حسین آقا ملک، موسس موزه و کتابخانه ملک به همراه املاک و مستغلات وقف آستان قدس رضوی در سال 1316 می‌باشد.ثروتمند بزرگ آذری تبار، زاده تهران و مستقر در مشهد که خیریات و موقوفات او مشهور است. وسعت موقوفات مرحوم ملک تا حدی است که فقط آستان قدس رضوی اداره‌ای به نام اداره موقوفات ملک دارد. کتاب‌خانه و موزه‌ای عظیم نیز از وی باقی‌مانده که در شهر تهران واقع است. از دیگر کارهای خیریه او اختصاص دومیلیون متر مربع زمین جهت ساخت خانه برای فرهنگیان و واگذاری چند ده‌هزار متر زمین برای پارک عمومی در مشهد است.
 
محسن رمضان‌زاده پیش از این نیز به کارگردانی آثار کوتاهی چون«مرخصی»، «در سایه حصارهای خشتی» و « یادگاری» پرداخته و در زمینه مستند هم آثاری چون «روشنان» و «به سوی درخت زندگی» را در کارنامه خود دارد.
 
گفتني است؛ این کارگردان با مستند «روشنان» و «این خانه روشن است» در جشنواره فجر حضور داشته است./ص
برچسب ها: شبکه مستند ، وقف ، سیما ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.