وزيران خارجه کشورهاي شوراي همکاري خليج فارس، در ديدار با وزير امور خارجه آمريکا، راههاي توسعه روابط و همکاري راهبردي دوجانبه را بررسي کردند

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه البيان چاپ امارات، در اين ديدار که در نيويورک برگزار شد، راه هاي تقويت همکاري در سياست هاي دو طرف در زمينه هاي سياسي، امنيتي و نظامي بررسي شد. 
در بيانيه این نشست از ائتلاف مخالفان سوري و برگزاري کنفرانس ژنو دو به منظور رسيدن به راه حل سياسي براي بحران سوريه، حمايت شد. 
درباره مصر نيز، دو طرف بر اهميت ثبات در اين کشور تاکيد و اعلام کردند نقشه راه و جدول زماني مربوط به تشکيل يک دولت بر پايه قانون اساسي و دمکراسي را تاييد مي‌کنند. 
دو طرف همچنين از ادامه فعاليت هاي شهرکسازي اسراييل در سرزمين هاي فلسطين از جمله قدس،‌ ابراز نگراني کردند. 
وزيران خارجه کشورهاي شوراي همکاري خليج فارس از تلاش هاي آمريکا در از سرگيري مذاکرات صلح اسراييل و فلسطين استقبال کردند. دو طرف تاکيد کردند تصميم دارند از تلاش ها براي دستيابي به راه حلي فراگير و عادلانه که تضمين کننده تاسيس کشور فلسطين و حل و فصل همه مسائل است، حمايت کنند. 
در بيانيه وزيران خارجه کشورهاي شوراي همکاري خليج فارس و آمريکا مذاکره با ایران برای حل دیپلماتیک مساله هسته ای ایران خواسته شده است . 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار