راه اندازی حوزه های علمیه و تربیت مبلغان – مفسران و طلاب می توانند نقش مهمی در نشر ارزش ها و اصول اسلامی داشته باشد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، آیت ا... العظمی جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید در مراسم بهره برداری از حوزه بین المللی امیرالمومنین رشت گفت : در برهه ای که وهابیت - سلفی ها و تکفیری ها جهان اسلام را تهدید می کنند و سعی دارند در دین اسلام انحراف ایجاد کنند راه اندازی حوزه های علمیه و تربیت مبلغان – مفسران و طلاب می تواند نقش مهمی در نشر ارزش ها و اصول واقعی اسلام داشته باشد .

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه باید با توجه به شرایط روز به سامانه های آموزشی مدرن مجهز شود افزود : به روز کردن حوزه های علمیه به جدیدترین امکانات نقش مهمی در جذب طلاب جوان دارد .

آیت ا... العظمی سبحانی به نقش گیلان در اعتلای اسلام هم اشاره و تصریح کرد : این دیار در طول تاریخ پرچمدار شیعه علوی بوده و حکومت های دینی آل بویه و سادات کیا سند این ادعاست

وی ساخت حوزه علمیه بین المللی رشت برای جذب طلاب کشورهای حاشیه خزر و حوزه قفقاز را ضروری دانست و گفت : این حوزه بزرگ در زمانی ساخته شده است که مسلمانان سرزمین های رهایی یافته برای تربیت مبلغان و مفسران دینی پایگاه مهمیندارند .

بانی این حوزه علمیه بزرگو بین المللی آیت ا... قربانی ؛ نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت است که در مرحله نخست فعالیت خود 150 طلبه ایرانی و 150 طلبه از کشورهای حاشیه خزر و حوزه قفقاز را پذیرش می کند.

حوزه علمیه امیرالمومنین رشت با زیربنای 71 هزار مترمربع در زمینی 40 هکتاری ساخته می شود که مرحله اول آن با مساحت 25 هزار متر مربع و صرف اعتبار 250 میلیارد ریال افتتاح شد .

حوزه علمیه بین المللی امیرالمومنین رشت مجهز به کلاس های درس ، اتاق اساتید ، نمازخانه ، کتابخانه ، قرائت خانه ، سالن پذیرایی ، خوابگاه ، سالن های کنفرانس و 4 سالن برای دروس خارج و امکانات ورزشی است . / س

برچسب ها: راه اندازی ، حوزه ، علمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.