پورتيا سيمپسون ميلر نخست وزير جامائيکا در سخنراني خود در شصت و هشتمين مجمع عمومي سازمان ملل با اشاره به هدف توسعه 2015 سازمان ملل متحد بر لزوم کاهش فقر و نااميدي در جهان تاکيد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ نخست وزير جامائيکا گفت در حال حاضر بسياري از مردم جهان با فقر و بيماري و نااميدي دست و پنجه نرم مي کنند و بر لزوم دستيابي به اهداف توسعه هزاره که مسئوليت ارائه مسير توسعه را براي جامعه بين المللي ايجاد کرده است ، تاکيد کرد. 

وي بحران کنوني اقتصاد جهان را يکي از موانع اصلي تحقق اهداف توسعه هزاره و ريشه کن کردن فقر بر شمرد. پورتيا سيمپسون ميلر تغييرات جوي، فجايع طبيعي و جنگ و درگيري را از جمله چالشهاي پيش روي جامعه بشري خواند. نخست وزير جامائيکا موفقيت در برخورد با اين چالشها را نيازمند حمايت قدرتمند بين المللي و اولويت دادن به برخورد با اين مشکلات در برنامه هاي جامعه بين المللي دانست. 

ميلر گفت دستيابي به توسعه بدون برخورد با تهديد هايي که براي صلح و امنيت وجود دارد امکان پذير نيست. وي ضمن همدردي با قربانيان حمله اخير تروريستي در کنيا گفت گروههاي تبهکار و تروريست ظرفيت هاي کشورهاي مختلف را متوجه برخورد با اين تهديدها مي کنند. نخست وزير جامائيکا گفت هيچ کشوري در برابر تاثيرهاي مستقيم جرايم بين المللي ايمن نيست و همکاري بين المللي  را براي  مقابله با اين تهديد ها ضروري خواند. 
برچسب ها: سازمان ، ملل ، جامائیکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار