اگر منافع نظام ایجاب كند با آمریكا و حتی در قعر جهنم هم با همه مذاكره می كنیم.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

محمد جواد لاریجانی در چهل و چهارمین گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاهها در آبان سال 1391 در مورد مذاكره ایران و آمریكا سخنان بسیار جالبی داشت که با توجه به اتفاقات جدید در حوزه این روابط به بازنشر آن می پردازیم:

مذاكره با آمریكا تابو نیست كه ممنوع باشد. اوایل انقلاب عده ای از دوستان اصلاح طلب كه سوپررادیكالیسم بوده اند، مذاكره با آمریكا را تابو می دانستند اما انگار روح القدوس در آنان نازل شد و تبدیل به یك سوپرلیبرالیسم شدند.

زمان ریاست جمهوری آیت الله هاشمی، نقشه تعامل با آمریكا چیده شد ناگهان آقای مهاجرانی در مقاله ای نوشت كه مذاكرات آمریكا كار خوبی است اما باید اعتراف كنیم كه حریف آمریكا نمی شویم.

اگر منافع نظام ایجاب كند با آمریكا و حتی در قعر جهنم هم با همه مذاكره می كنیم.

وی با بیان اینكه یكی از سیاسیونی است كه از 33 سال گذشته تاكنون درباره مذاكره با آمریكا سخن گفته، اظهار داشت: البته استراتژی تعامل با دشمن را هم باید داشته باشیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سید محمدمهدی
۱۵:۵۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۲
و چيزى نمانده بود كه تو را از آنچه به سوى تو وحى كرده‏ايم گمراه كنند تا غير از آن را بر ما ببندى و در آن صورت تو را به دوستى خود بگيرند (۷۳)

و اگر تو را استوار نمى‏داشتيم قطعا نزديك بود كمى به سوى آنان متمايل شوى (۷۴)

در آن صورت حتما تو را دو برابر [در] زندگى و دو برابر [پس از] مرگ [عذاب] مى‏چشانيديم آنگاه در برابر ما براى خود ياورى نمى‏يافتى (۷۵)

سوره ی مبارکه بنی اسراییل(إسراء)
آخرین اخبار