قم/ به منظور بررسی زوایا و جنبه‌‌های دفاع مقدس؛

کتاب «دفاع مقدس رخداد عظیم» منتشر شد

کتاب «دفاع مقدس رخداد عظیم» به همت موسسه ولاء منتظر به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، کتاب «دفاع مقدس رخداد عظیم» از بخش‌های مختلف پیرامون دفاع مقدس تشکیل شده که از جمله آنها می‌توان به بسیج و دفاع مقدس، تفکر بسیجی، هدف‌های رهبری و فرماندهی صالح، تفکر بسیجی، فرماندهان جنگ، حقانیت دفاع مقدس، هدف‌های دفاعی و عوامل موثر بر تبیین الگوی آموزش نظامی اشاره کرد.

ضرورت بازنگری در الگوهای آموزشی، جایگاه سپاه پس از جنگ در صحنه‌های اجتماعی، سپاه و بازسازی و سازندگی اقتصادی، سپاه و امنیت ملی، ضرورت تقویت و گسترش بنیه دفاعی، دفاع همه جانبه از مملکت توسط بسیج، ضرورت حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه در نگاه رهبر معظم انقلاب و سپاه نیروی مسلم پشتیبان ارزش‌ها از عناوین دیگر مباحث مطرح شده در این کتاب است.

جایگاه سپاه پس از جنگ در صحنه‌های اجتماعی، بسیج یادگار امام خمینی(ره)، ضرورت حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، توسعه و تقویت بسیج، دلایل دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی،‌ سیاست روز برای آموزش نیروهای بسیج و دفاع همه جانبه و پشتیبانی همه جانبه از موضوعات دیگر مطرح شده در این کتاب محسوب می‌شود.

دوران هشت ساله دفاع مقدس، اگر چه به ظاهر، جنگی نابرابر و خانمان برانداز را جلوه می‌کند، ولی باطن و درون این واقعه عظیم به واسطه رهبری حکیمانه امام خمینی(ره)، برکات و نقاط قوت بسیاری را در رشد و بالندگی و تحقق آرمان‌‌های انقلاب به وجود آورد.

اگر پس از اهدای 200 هزار شهید و تحمل خسارات و صدمات غیر قابل جبران، آهنگی که بر ساماندهی اجتماعی می‏‌شود، آهنگ گرایش به دنیا و مظاهر آن باشد، این آهنگ تفکر و بصیرت صحیح نسبت به خاکریز‌های کفر و اسلام در عالم از بین خواهد برد و انسان احساس می‏‌کند «توهم توطئه» است.

بازتاب منفی این آهنگ و اندیشه در جامعه این می‏‌شود که انسان احساس کند همه دنیا خوب هستند (اندیشه‏‌های پلورالسستیک) و به طور قهری، تکثر در حق و حق دیدن دشمن خود و جبهه مقابل اسلام در عالم مطرح می‏‌شود و دیگر این خاکریز‌های خودی و غیر خودی بی معنا و غیر ضروری خواهد بود.

انتشارات ولاء منتظر(عج) با این توجه و ضرورت گسترش و نشر موضوعات دفاع مقدس در قالب‌‌های مختلف، تلاش و همت خود را بر چاپ کتب دفاع مقدس با همکاری نهاد‌ها و افراد فعال در این عرصه گذاشته است.

کتاب «دفاع مقدس رخداد عظیم» توسط سرلشکر سید حسن فیروزآبادی تالیف شده و به همت موسسه ولاء منتظر با شمارگان 2 هزار جلد و قیمت 4 هزار تومان به چاپ رسید./س

برچسب ها: قم ، انتشار ، کتاب ، دفاع ، مقدس ، رخداد ، عظیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.