معاون نخست وزير جمهوري ايرلند در مجمع عمومي سازمان ملل متحد تحولات جديد در خصوص روابط ايران و غرب را "دلگرم کننده" خواند و بر حل و فصل سياسي بحران سوريه نيز تاکيد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "ايمون گيلمور" معاون نخست وزير ايرلند  نطق خود در مجمع عمومي سازمان ملل را با تمرکز بر بحران سوريه آغاز کرد و گفت: ما از اقدام قاطعانه شوراي امنيت در خصوص سوريه استقبال مي کنيم.قطعنامه شوراي امنيت  در بحث تعامل جامعه جهاني  يک نقطه عطف محسوب مي شود. و اين  اميد و اعتماد را ايجاد مي کند که سازمان ملل قادر است وظايف و مسئوليت هاي  خود را انجام دهد.اين قطعنامه بر اساس توافق روسيه و آمريکا شکل گرفت و همکاري کامل سوريه و عمل به تعهداتش را مي طلبد. ايرلند 200 هزار دلار به صندوق سازمان منع تسليحات شيميايي کمک مي کند . شوراي امنيت خواستار برگزاري هر چه زودتر کنفرانس براي حل و فصل همه ابعاد بحران است. واقعيت انکارناپذير اين است که بحران مذکور فقط از طريق سياسي و نه نظامي  قابل حل است. نشانه ها درباره برگزاري کنفرانس ژنو2  نويد بخش است. مسئول آنچه که در سوريه اتفاق افتاده است ، بايد مشخص شود و پاسخگو باشد . 

وي در ادامه ابراز اميدواري کرد که مناقشه فلسطينيان و اسرائيل نيز با همکاري و حمايت هاي بين المللي حل و فصل شود.

او همچنين به مسئله ايران اشاره کرد و گفت: عزم و اراده دولت جديد ايران براي برطرف کردن نگراني هاي جامعه جهاني و اعتماد سازي در خصوص برنامه هسته اي اش ما را دلگرم کرده است. ما منتظر تعامل جدي ايران هستيم که موجب مي شود اين کشور به کليه تعهدات بين المللي خود عمل کند.همچنين اميدوارم اين تحول باعث شود يک فضاي مثبت و پويا در منطقه خاورميانه به وجود آيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار