معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: خروج پادگان جی از شهر تهران با بازگشایی مسیرهای مسدود تحولی شگرف در حوزه ترافیک شهر خواهد بود.

جاوید در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به رویکرد شهرداری تهران پادگان ها و مجموعه های نظامی به محیط های فعال و عمومی شهر اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به تبدیل پادگان جی به فضای سبز اظهار داشت: پادگان جی سالیان زیاد است که محل انسداد عبور خیابان استاد معین از خیابان آزادی به سمت جنوب شده و از طرفی دیگر نیز بزرگراه یادگار امام (ره) که از خیابان آزادی تا درب پادگان جی ادامه داشت و آن جا متوقف می شد، ان  شاء الله با اجرای تبدیل این پادگان به فضای سبز این مسیرها نیز بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: این طرح در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسیده و در ادامه سال و ابتدای سال 93 به اتمام می رسد تا شاهد تحول بزرگی در حوزه ترافیک جنوب غرب تهران باشیم.

معاون شهرسازی معاون شهرداری تهران با اشاره به تبدیل پادگان قلعه مرغی به بوستان ولایت به عنوان یک تجربه موفق در این زمینه گفت: تبدیل پادگان قلعه مرغی به بوستان ولایت یکی از بزرگ ترین و بهترین پروژه های شهری بود که با استفاده از راهبردهای طرح جامع شهر تهران اجرا شد.

وی ادامه داد: تبدیل این پادگان به یک محیط عمومی و تفرجگاهی تحول گسترده ای در جنوب شرق ایجاد کرد که امروز مورد استقبال شهروندان همان منطقه و سایر مناطق قرار گرفته است.

وی با اشاره به انتقادی که در خصوص طرح بوستان ولایت وارد شده تصریح کرد: طرح بوستان ولایت صرفاً کاشت چند نهال نیست ، چرا که آن جا تجهیزات خدماتی متعددی تعبیه شده که شهروندان علاوه بر تفرج و گردش در فضای سبز آن می توانند  از امکانات فرهنگی و رفاهی آن هم بهره مند شوند.

وی ادامه داد: در طرح جامع و راهبردی آن اشاره شده بود که از بوستان ولایت به عنوان مرکز تجارت بین الملل استفاده شود که انتقاداتی به دنبال داشت که نیازمند بررسی مجدد است.

جاوید خاطر نشان کرد: در بررسی مجدد مقرر شد که غلبه بر پروژه های بوستان ولایت فضای سبز باشد که در آینده هم با همین رویکرد و غلبه سایر پادگان های و مجموعه های نظامی به محیط های عمومی و فضای سبز تبدیل شوند./ل

برچسب ها: جاوید ، پادگان ، جی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار