دو روزنامه نگار سرشناس امريکايي قرار است جزئيات "برنامه ترور آمريکا" را فاش کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشيتدپرس ، اين دو روزنامه نگار که در جلسه پرسش و پاسخ جشنواره فيلم ريودوژانيرو شرکت داشتند در اظهارات خود هيچ مدرکي از برنامه ترور امريکا ارائه نکردند و هيچ جزيياتي را درباره اهداف اين برنامه فاش نکردند. 

جرمي اسکاهيل نويسنده مجله نيشن و نويسنده کتاب " جنگ هاي کثيف" گفت درباره برنامه ترور امريکا با گلين گرينوالد همکاري خواهد کرد ؛ روزنامه نگاري که گزارش هاي زيادي درباره برنامه هاي نظارتي امريکا بر اساس مدارک فاش شده ادوارد اسنودن افشاگر اسناد محرمانه امريکا ارائه کرده است.

وي افزود: ارتباط بين جنگ و نظارت کاملا روشن است. ما اکنون بر روي طرحي کار مي کنيم که محور آن درباره نقش مرکزي و قابل توجه سازمان امنيت ملي در برنامه ترور امريکا است.

وي در جمع گروهي از هواداران سينما در ريودوژانيرو ، جايي که فيلم ساخته شده بر اساس کتابش در جشنواره فيلم ريو حضور يافت ، گفت هنوز هم وقايع زيادي وجود دارد که بايد منتشر شود و اميدواريم اطلاعاتي ارائه شود که شهروندان عادي در سراسر دنيا بتوانند از آن استفاده کنند.

فيلم مستند " جنگ هاي کثيف" به کارگرداني ريچارد رولي بر اساس تحقيقات اسکاهيل درباره فرماندهي عمليات ويژه مشترک امريکا يا JSOC است که در جشنواره فيلم ساندنس جايزه برد و درباره سفر وي به مناطق مختلف جهان از افغانستان تا يمن و سومالي و گفتگوي او با خانواده قربانياني است که در حملات امريکا کشته شدند.

اسکاهيل و گرينوالد در اين جلسه پرسش و پاسخ به هيچ جزيياتي درباره طرح تحقيقاتي مشترک خود اشاره نکردند.
 ديلما روسف رئيس جمهور برزيل هفته گذشته برنامه صرف شام رسمي خود با باراک اوباما رئيس جمهور امريکا را پس از اعلام برخي گزارش هاي تلويزيوني که در آنها گرينوالد فاش کرد امريکا در برنامه هاي جاسوسي خود به طور جدي دولت و زندگي خصوصي شهروندان اين کشور را هدف قرار داده است ، به تعويق انداخت.

طبق اسناد دادگاهي، آژانس امنيت ملي آمريکا سال‌هاي متمادي است که با فعاليت‌هاي جاسوسي خود قوانين حريم خصوصي را نقض کرده است.

اسنادي که در چند ماه گذشته فاش شد تصوير مخدوشي از اين آژانس جاسوسي به نمايش گذاشت؛ نهادي که براي جمع آوري داده‌هاي داخلي پيچيده به استفاده از قابليت‌ها و توانمندي‌هاي جاسوسي پيشرفته‌اي ‌متوسل شده است آن هم بدون اينکه کسي بتواند روند فني آن را به طور کامل درک کند.

"ادوارد اسنودن" نخستين بار در ماه ژوئن از نقض حريم خصوصي افراد توسط آژانس امنيت ملي آمريکا پرده برداشت. وي اطلاعاتي را افشا کرد که نشان مي‌داد آژانس امنيت ملي آمريکا داده‌هايي از مکالمات تلفني و ارتباطات اينترنتي شهروندان آمريکايي را جمع آوري کرده است.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، ترور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار