وی در این دیدار با بیان اینکه با فعال شدن خوشه کسب و کار فرش دستباف قم شاهد هم افزایی بیشتر در این صنعت هستیم خاطرنشان کرد: خوشه کسب و کار فرش قم در سیاستهای کاری خود، فرهنگ سازی و فعال سازی تمام بخشهای اصلی و پشتیبان در این صنعت را در دستور کار خود قرارداده است.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی قم با اشاره به ثبت جهانی برند فرش دستباف قم بیان داشت: یکی از اهداف و برنامههای کلان خوشههای کسب و کار حرکت در یک مسیر و زمان مشخص برای تعریف و ثبت جهانی محصول داخلی است که خوشبختانه فعالان خوشه کسب و کار فرش قم با درک صحیح این مسیر، در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به تحقق این مهم دست پیدا کردند.
وی از مزیتهای اولیه محصولات صنعتی در بازارهای صادراتی و بین المللی را داشتن نماد و برند معتبر و معروف دانست و تاکید کرد: برند سازی امری لازم برای تولید و محصولات داخلی است ولی کافی نیست. آن چیزی که باعث شکوفایی صنعت و محصولات تولید داخلی کشور می شود. درک صحیح از بازار مصرف، نیاز و سلیقه مصرف کنندگان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
ابراهیمی برگزاری نمایشگاه بین المللی و حضور فعال اعضاء خوشه کسب و کار فرش دستباف قم در آن را فرصت مناسبی برای معرفی برند جهانی خود و بیان توان کیفیت و کمیت این محصول در استان قم دانست.
وی در ادامه ابراز کرد: ثبت این برند مقدمهای برای تثبیت جایگاه واقعی فرش دستباف قم در بازارهای جهانی است./س