وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه او نیز از خبر رایگان شدن داروی بیماران خاص و صعب العلاج از ابتدای مهر تعجب کرده است گفت : بهتر است در این باره پس از مصالحه و سنجش همه جوانب به جامعه خبر بدهیم اما در مجموع اختلاف نظر تامین اجتماعی و وزارت بهداشت درباره حل مشکل قیمت 20 قلم داروی این بیماران رفع شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛  دكتر حسن قاضی زاده هاشمی، در مراسم تودیع و معارفه معاونان سابق و جدید  وزارت بهداشت و درمان  با بیان اینکه تصمیم  وزارت بهداشت  برگرداندن قیمت داروی بیماران خاص و صعب العلاج به نرخ سال 91 بوده است توضیح داد: در این زمینه تاکنون موفق عمل کرده ایم به جز در مواردی که محل اختلاف نظر میان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت در زمینه داروهای برند بود که شب گذشته این مشکل حل شد.

وی افزود: بر این اساس نرخ حدود 20 قلم داروی برندی که در برگرداندن قیمت آنها به سال 91 با مشکل مواجه بودیم به سال 91 بازگردانده شد البته تاکنون وزارت بهداشت 400 هزار میلیارد تومان  برای پوشش داروهای بیماران خاص و صعب العلاج به وزارت رفاه پرداخت کرده است.

هاشمی با بیان اینکه خبر رایگان شدن داروی بیماران خاص و از ابتدای مهر را رئیس سازمان تامین  اجتماعی اعلام کرده است گفت:  من هم از این خبر تعجب کرده و گفتم بهتر است مطالعه ای در این موارد انجام و اخباری اعلام شود که قادر به انجام آنها هستیم.

وی همچنین با بیان این که در سالهای گذشته کمیت فدای کیفیت آموزش شده است تصریح کرد: لذا باید محتوای آموزشی را به سمتی سوق دهیم که هم سو با بیماری های روز باشد البته بحث  خروج بیمارستان ها از خود گردانی هم ایده خوبی است که باید پس از مطالعه و بررسی اشکالات و نواقص آن اجرایی شود.

وزیر بهداشت و درمان همچنین با تاکید بر اینکه بیماری اصلی پزشک خانواده کمبود نیرو است عنوان کرد: هر چند این طرح با مشکلات اعتباری هم روبرو است اما بخش زیادی از مشکلات اجرایی نشدن آن در مقطع کنونی مربوط به نبود نیرو است لذا باید برای تلاش خود را برای تربیت نیروی انسانی مناسب به کار بندیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
saman
۱۵:۴۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۲
سلام چرا با این همه تبلیغات در مورد رفع کمبود دارو داروهای برند که در ایران ساخته میشوند در داروخانه ها یافت نمی شود بعنوان مثال tegretol400/200 شرکت سازنده داروسازی مداوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۲
من یک فرهنگی هستم . یک کودک پنج ماهه دارم . تا زمانیکه برای فرزند خودم نگرانی دارم چطور می توانم با خیال راحت به پرورش دیگر بچه ها بپردازم ؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۰:۴۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۲
چرا با وجود گذشتن یک ماه از اعلام مرخصی زایمان هنوز در هیچ یک از ادارات اجرا نمی شود.
آخرین اخبار