مديرکل سازمان عربي کار تاکيد کرد 95 درصد افراد بيکار در کشورهاي عربي را جوانان تشکيل مي دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين،ميزان بيکاري در جهان عربي به بيست درصد رسيده است. اين رقم به علت افزايش شمار افرادي که وارد بازار کار مي شوند و کمبود فرصت هاي شغلي موجود، در آينده نزديک کاهش نمي يابد. سازمان عربي کار در کنفرانسي در خرطوم پايتخت سودان راه هاي ايجاد فرصت هاي شغلي بيشتر را با وجود تصوير مبهم آينده، بررسي کرد. 

در ادامه گزارش رافت رضوان کارشناس شبکه عربي اطلاعات گفت رشد اقتصادي در کشورهاي عربي به گونه اي نيست که متناسب با افزايش نيروي کار که هر سال سه مميز يک دهم درصد افزايش مي يابد، فرصت شغلي ايجاد کند. وي افزود ميزان بيکاري در کشورهاي عربي بسيار بالا است و اين مسئله اقتضا مي کند سالانه حدود سه و نيم ميليون فرصت شغلي براي افرادي که وارد بازار کار مي شوند، ايجاد کنيم. 

گزارشگر اين شبکه گفت از سوي ديگر احمد لقمان مديرکل سازمان عربي کار تاکيد کرد نود و پنج درصد افراد بيکار در کشورهاي عربي جوان هستند. وي نظام هاي عربي جديد را مسئول حل اين مسئله دانست.  

احمد لقمان در مصاحبه با اين شبکه گفت نظام هاي حکومتي جديد بيشتر به مسائل سياسي توجه دارند در نتيجه بيشتر غرق مسائل سياسي شده اند و اين به ضرر مسائلي بوده است که اين تغييرات به خاطر آنها رخ داده است. وي افزود مسئله ديگر اين است که به علت متزلزل شدن ثبات،سرمايه گذاري ها کاهش يافته و برخي از تاسيسات تعطيل شده و کارگران اخراج شده اند.  

گزارشگر در ادامه گزارش گفت شرکت کنندگان در اين کنفرانس درباره اين موضوع اتفاق نظر داشتند که افزايش بيکاري در ميان جوانان بمب ساعتي به شمار مي رود که ممکن است خطر انفجاري قوي تر از اوضاع کنوني منطقه عربي را به دنبال داشته باشد به همين علت اين وضع ايجاب مي کند دولت هاي همه کشورها اين مسئله را هر چه سريعتر حل کنند.  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار