امروز دیگر دغدغه اصلی و همیشگی کم شنوایان و ناشنوایان کشورمان به فراموشی سپرده شده است چراکه اکنون با پیشرفت های قابل توجه ایران در حوزه کاشت حلزون دستگاه های شنوایی بسیار کوچکی ابداع و ساخته شده است که به این دغدغه ها پایان داده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ امروزه مدارهای پردازشی سیستم های کاشت حلزون به منظور بهبود درک گفتار و موسیقی بسیار پیشرفت کرده و به بسیاری از نگرانی هایی که همواره دامن گیر کم شنوایان و ناشنوایان از نظر حضور در جامعه و محیط های اجتماعی به واسطه استفاده از وسایل کمک شنوایی بوده پایان داده است. 

نکته مهمی که دکتر سعید ملایری دبیر علمی دومین سمپوزیوم علمی فرهنگی آموزشی خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا هم به آن اشاره کرده و به خبرنگار ما می گوید سرعت پیشرفت ها و تغییرات در زمینه کاشت حلزون در ایران بسیار بالا است و از آنجا که تشخیص زود هنگام اختلالات مادرزادی ناشنوایی امکان پذیر بوده و هزینه بسیار کمتری نسبت به سایر معلولیت ها دارد می توان این مهم را در قالب غربالگری در کشور توسعه داد. 

وی در این سمپوزیوم می افزاید: بخش نخست این سمینار به تبادل دانش میان مراکزی که دست اندرکار آموزش کودکان کم شنوا با روش شفاهی شنیداری است برگزار شده و بخش دوم هم جشنواره ای برای معرفی خانواده هایی است که موفقیت هایی در این زمینه کسب کرده اند. 

وی گفت: با توجه به اینکه بخشی از کار آموزش کودکان کم شنوا وابسته به تکنولوژی و دانش روز به ویژه فناوری های موجود در حوزه سمعک و کاشت حلزون است روز به روز شاهد پیشرفت هایی در این زمینه هستیم. 

وی با بیان اینکه حوزه کاشت حلزون وابسته به دانش الکترونیک است افزود: مدارات پردازشی سیستم های کاست حلزون در جهت بهبود درک گفتار و همین طور درک موسیقی و بسیاری داشته است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۲
من گوشهایم عفو نت مزمن داره موجب از بین رفتن سلولهای هوایی گردیده به همه دکترها رفتم نتونستند علاج کنندداروی های دگتر نتونسته علاج کنه چکار کنم
آخرین اخبار