معاون تولیدات گیاهی وزیرجهادکشاورزی گفت: تامین امنیت غذایی مهمترین رسالت سازمان جهاد کشاورزی است چرا که تامین کننده امنیت اقتصادی و سیاسی نیزمی باشد.


 
به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ توکلی درگرد همایی برنامه ریزی سالانه کشت دانه های روغنی گفت: باید یک حرکت ماندگاررا با تکیه بر ظرفیت ها و منابع انسانی درتولید دانه های روغنی داشته باشم تا به درصد بالایی از خودکفایی برسیم .
وی با اشاره به اینکه دربرنامه چهارم توسعه جایگاه ویژه ای برای کشاورزی درنظر گرفته شد افزود: دربرنامه پنجم توسعه باید 25 درصد تسهیلات بانکی به کشاورزان داده شود که تاکنون 3 درصد پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: 118 میلیون تن محصولات باغی و زراعی درکشور تولید شده و متاسفانه در تعدادی از محصولات وابسته به کشورهای دیگر هستیم.
وی با اشاره به اینکه مشکل آب در کشور بسیارجدی است تصریح کرد : با وضعیت فعلی منابع آب، نباید به فکر افزایش سطح زیر کشت اراضی باشیم .
توکلی درادامه گفت: کشورما ازنظردانش و نیروی انسانی در وضعیت خوب و مطلوبی قراردارد اما مدیریت و توان استفاده از آن درحد قابل قبولی نیست .
وی همچنین افزود: جامعه کشاورزی به شایستگی می تواند تحریم ها را مدیریت کند و به راحتی از تحریم ها عبورکند به شرط اینکه از ظرفیت های انسانی وامکانات به صورت بهینه استفاده شود.
 وی خاطرنشان کرد: متاسفانه از 33 درصد سهم تحقیقات کشاورزی محروم هستیم و باید محققان جایگاه خود را دربخش کشاورزی محکمتر کنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.