این ناشر کتاب با تاکید بر ضرورت حفظ ارزشهای جبهه و جنگ، افزود: اگر فرهنگ دفاع مقدس را ارزشمند میدانیم باید تلاش کنیم آیندگان را نسبت به این حس بیدار نگهداریم. بیداری این حس کماکان برای استقلال کشور مورد نیاز است.
وی با اشاره به اینکه در سایر کشورها خاطرات جنگی ثبت و محافظت میشوند، گفت: آلمان تلاش قابل توجهی برای زنده نگهداشتن خاطرات جنگهای اول و دوم جهانی در حفاظت از بناهای آن دوران کرده است.
شهرستانی درباره چگونگی جذب مخاطب به سمت چنین آثاری عنوان کرد: برای جذب مخاطب باید بازارسازی کرد، به این معنا که در لابهلای خاطرات جنگ حرفهای اصلی و نو با حس و حال و تمثیلهای خلاقانه و جذاب بیان منتقل شود.
این ناشر کتاب در ارزیابی کارنامه دهنمکی در حوزه دفاع مقدس گفت: دهنمکی سرجمع کارش مثبت است و همین که شهامت داشته و داستان جنگ را سوژه کارش کرده نسبت به کسانی که شهامت حضور در این عرصه را ندارند برتری دارد.
شهرستانی در پایان نقدی نسبت به آثار سینمایی دهنمکی داشت و عنوان کرد: عملکرد وی در حوزه فیلمسازی شاید تلاش برای بازنمایی 2درصد از واقعیات کل جنگ بوده است و نباید 2 درصد آنقدر بزرگ شود که خطر تحریف را به وجود آورد.
انتهای پیام/