رئیس فدراسیون کاراته کشورمان معتقد است که کسب 3 مدال طلا در روز اول باعث موضع گیری مسئولان مسابقات شده است.

علیرضا سمندر در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران در خصوص بازیهای آسیایی که در اندونزی برگزار شد گفت: در این مسابقات تیم ها از 4 قاره حضور فعال داشتند.

سطح مسابقات این دوره از سال 1384 بسیار بالاتر بود. در آن زمان اصلاً مصری وجود نداشت و یا مراکش و الجزایر حرفی برای گفتن نداشتند.

رئیس کاراته کشورمان در ادامه افزود: متأسفانه افتخار آفرینی ورزشکاران برای ما درد سر ساز شد. در روز اول مسابقات از صبح تا ظهر کاراته ایران موفق به کسب 3 مدال طلا شد.

این 3 طلا سبب شد تا برگزار کنند گان نسبت به تیم کشور ما به راحتی گارد بگیرند و طلا های ما را به نقره تبدیل کنند. همگان دیدند که چگونه بانوان ما در کمال شایستگی شان برای قهرمانی دوم کردند. همۀ این مسائل دست در دست هم داد تا مصر با 5 طلا به مقام قهرمانی و تیم کاراته کشورمان با 3 طلا به نقره و مقام نائب قهرمانی دست یابد.

وی در ادامه افزود: فدراسیون جهانی کاراته پوشش را برای ما تعریف کرده و ما هم اینجا به وزارت ورزش آن را ابلاغ کردیم و مورد موافقت قرار گرفت. منتها ما در مسابقات یک مقدار به پوشش اضافه کردیم.

در روز اول اکثر تیم ها با همین پوشش مسابقه دادند و تیم ما هم به همین طور و مشکل خاصی نبود در روز دوم مسابقات کومیته زمانی که مصری ها به دختران ما بازی را واگذار کردند در پوشش ما به مسئول تشک اعتراض کردند که متأسفانه مورد قبول مسئول تشک قرار گرفت.

وی در خصوص وجود لابی و دست های پشت پرده در مسابقات آسیایی اظهار داشت: به هر حال این دست های پشت پرده در همه جا وجود دارد ولی انتظار ما از داور کشورمان که رئیس تشک بود این بود که می بایست به ما در این خصوص تذکرات لازم داده می شد و باید وي به ما می گفت که پوشش دور گردن منع قانونی دارد. متأسفانه این اتفاق رخ نداد و یکسری دلخوری ها بوجود آمد که باعث ناراحتی شدید بچه های کاراته کاي ما شد.

سمندر در ادامه گفت: با این اتفاق واقعاً تیم اعزامی ما به اندونزی به مشکل خورد و همه بچه ها از اتفاق افتاده شده ناراحت و متأثر بودند. همین مسائل حاشیه ای مانع از قهرمانی تیم کاراته ما شد.

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر دخالت خانم اکبر آبادی در خصوص پوشش بانوان اظهار داشت: با بنده در این خصوص هیچ تماسی گرفته نشد. از خود فدراسیون به ما ابلاغ شد که یک مقدار پوشش بانوان جدی گرفته شود. متأسفانه عکاسان و تصویر برداران فرصت طلب تصاویری از کاراته کاهای ایرانی گرفته بودند که موجب نارضایتی در وزارت ورزش شده بود. خود حراست و افشارزاده در این مسابقات با ما بودند و همگان دیدند که حجاب کاراته کاهای ما مشکلی نداشت.

سمندر خاطرنشان کرد: همین که بخاطر حجاب از دوره مسابقات کنار گذاشته شدیم و قهرمانی را به ما ندادند بسیار با اهمیت است./مح
برچسب ها: کاراته ، کسب طلا ، مسابقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار