رئيس جمهور اسبق آمريکا گفت اكنون فرصت بهتري براي مذاكرات سازنده با ايران وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، بيل کلينتون رئيس جمهور اسبق آمريکا که در ميزگرد شبکه اي بي سي نيوز به همراه محمد جواد ظريف شرکت کرده بود گفت اين بار بخت بيشتري براي تعامل سازنده با ايران وجود دارد.

براساس اين گزارش، بيل کلينتون گفت: سياست هاي انتخاباتي در ايران از زماني که وي در آمريكا رييس جمهوري بود تغييرات زيادي کرده است.

وي گفت اوباما زمان كافي دارد تا از فرصت ايجاد شده استفاده کند.

بيل کلينتون گفت بنظر من بايد باب مذاکره ميان دو کشور باز نگه داشته شود. 

رئيس جمهور سابق آمريکا همچنين از مجلس نمايندگان اين کشور به علت نزديک کردن دولت به نقطه تعطيلي کامل انتقاد کرد.

بيل کلينتون در مصاحبه با اين شبکه تلويزيوني گفت: آمريکا شايد تنها کشوري در جهان باشد که درباره نحوه صرف بودجه براي لوايح تصويب شده، راي گيري مي کند. موضع اوباما درباره لايحه اصلاح نظام بهداشت و درمان آمريکا و اينکه در اين خصوص مذاکره نمي کند، درست است.

وي درباره اينکه خودش در زمان بحث هاي مشابه در سال هزار و نهصد و نود و شش، با مجلس نمايندگان مذاکره کرد، گفت: مذاکره اي که ما داشتيم در شرايط بسيار متفاوتي بود. دو مسئله را به ياد داشته باشيم اول اين که در آن زمان اقتصاد رو به رشد بود و  دوم اينکه کسري بودجه سير نزولي مي پيمود.

رئيس جمهور سابق آمريکا درباره نزديک شدن هفدهم اکتبر که جک لو وزير خزانه داري اين کشور هشدار داده بود پس از اين زمان دولت ديگر قادر نيست به تعهدات مالي خود عمل کند و در حالت ورشکستگي قرار مي گيرد، گفت لايحه اصلاح نظام بهداشت و درمان  آمريکا کاملا تصويب شده است و موضع گيري نمايندگان جمهوريخواه در اين خصوص معقول نيست. من اميدوارم در اين خصوص توافقي حاصل شود. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار