فرماندار شهرستان ورزقان از مهار آتش سوزی در مراتع جنگل های ارسباران خبر داد.

محرم فروغی شجاعی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، با بیان اینکه آتش سوزی در مراتع ارسباران صورت گرفته بود، نه جنگل های ارسباران گفت: بعد از تلاش های 50 نفر از نیروی امدادی مستقر در منطقه، در ساعت 23:30 آتشنشانان، موفق به مهار آتش سوزی شدند.

وی محدوده ی مراتع دچار حریق را 200 هکتار عنوان کرد و افزود: بعد از ظهر روز شنبه محدوده ی 15 هکتاری دچار حریق شده بود، که با همکاری عوامل آتشنشانی مهار شده بود.

فروغی شجاعی ادامه داد:صبح روز یکشنبه به علت وزش باد در منطقه، آتش زیر خاکستر این آتش مهار شده، دوباره از سر گرفته شد تا اینکه آتش نشانان، بعد از ظهر روز گذشته، در محدوده ی ورودی به جنگلهای ارسباران در روستای آستامال، موفق به مهار کامل آتش سوزی شدند.

فرماندار شهرستان ورزقان با بیان اینکه بخشی از آتش سوزی نیز در محدوده ی مراتع روستای انویق صورت گرفته بود، گفت: با همکاری روستاییان و عوامل آتش نشانی بالاخره در ساعت 23:30 شب گذشته، آتش سوزی در مراتع ارسباران بطور کامل مهار شد.

وی یادآور شد: این آتش سوزی در مجموع در 200 هکتار از مراتع ارسباران صورت گرفته بود، و قبل از ورود به محدوده ی جنگل های ارسباران کاملا مهار شد، تا جایی که حتی یک درخت نیز دچار حریق نشده بود.

وی سهل‌انگاری چوپانان را علت اصلی وقوع آتش سوزی در مراتع ارسباران عنوان کرد../س

برچسب ها: مهار ، آتش ، سوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.