معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: واردات دام به سیستان و بلوچستان با اخذ پروانه و مجوز از دامپزشکی آزاد است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، رجبعلی شیخ‌زاده در جلسه کارگروه دام و تنظیم بازار شب عید قربان در استانداری اظهار داشت: دام‌هایی که از خارج از کشور وارد استان می‌شود آلوده هستند، باید قرنطینه شوند و تنها در کشتارگاه‌ها ذبح شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: تقریبا 10 هزار راس دام سبک از طریق اداره عشایری فقط در مرکز عشایری در آستانه عید قربان عرضه می شود.

شیخ زاده ادامه داد: واردات دام به این استان با اخذ پروانه و مجوز از دامپزشکی آزاد است و در غیر این صورت اجازه خروج از استان را ندارد.

وی گفت: دام و تمام دام‌هایی که از این نقطه وارد شود چه از استان‌های دیگر و چه از خارج از کشور باید در بازار استان به فروش برسد در غیر این صورت هر دامی که باقی می‌ماند به کشتارگاه منتقل می شود.

وی از مسئولان مربوطه به ویژه شهرداری‌ها خواست تا در ایام عید قربان عرضه دام بصورت متفرقه در نقاط مختلف شهر را مدیریت کنند تا دام سالم به نحوه بسیار خوبی به مردم عرضه شود چرا که در شان مردم و استان نیست که هرگونه و به هر طریقی دام به مردم به فروش برسد حتی فروش دام بدون ‌برنامه‌ریزی زندگی مردم را به هم می‌ریزد./س

برچسب ها: واردات ، دام ، مجوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.