معاون صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری لرستان از اشتغال 20 هزار نفر در بخش تولیدات صنایع دستی لرستان خبر داد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران مركز لرستان عادلی بیان كرد: در حال حاضر 20 هزار نفر به طور مستقیم در بخش تولیدات صنایع دستی استان مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه با انعقاد تفاهم‎نامه‎ای بین اتاق بازرگانی استان تولیدات صنایع دستی استان در نمایشگاه‎های خارج از کشور اتاق بازرگانی عرضه می‎شوند، افزود: همچنین هیئت‎های تجاری که از دیگر کشورها به لرستان دعوت می‎شوند با صنایع دستی لرستان آشنا خواهند شد.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: البته تولیدکنندگانی که توان مالی لازم را داشته باشند می توانند در نمایشگاه‌های خارج از کشور حضور پیدا کنند.

عادلی اضافه کرد: در نوروز امسال تولید کنندگان صنایع دستی استان لرستان توانستند تا میزان 200 میلیون تومان محصولات خود را به فروش برسانند که این میزان فروش بی‎نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 330 نفر در شش صنایع دستی در استان آموزش دیده‎اند افزود: پیگیر ایجاد راه‎اندازی بازارچه‎های عرضه تولیدات صنایع دستی استان در خرم‎آباد، بروجرد و دورود هستیم.

اين معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به برگزاری برنامه نشان ملی اصالت که هر دو سال توسط یونسکو برگزار می‎شود، گفت: لرستان دو سال پیش موفق به دریافت چهار نشان شد و امسال پیش بین کرده ایم که کمتر از 10 نشان را کسب نکنیم./س



برچسب ها: نفر ، صنایع دستی ، مشغول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.