پدر با داشتن روحی بی رحم در هنر تا زمانی که به موضوع دلخواهش نرسد، صحنه را ترک نمی کند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی "کلاس هنرپیشگی" با حضور علیرضا داود نژاد کارگردان، رضا و زهرا داود نژاد بازیگران فیلم و خسرو دهقان منقد سینما برگزار شد.


در ابتدا علیرضا داود نژاد ،کارگردان فیلم، در خصوص شروع ورود خود به سینما گفت: خانواده ای عاشق سینما داشتم و از همان کودکی ویروس سینما به جانم افتاد به طوری که در 17 سالگی طرحم فیلم شد و با تبدیل سناریو به فیلم، در 20 سالگی فیلم ساختم.

وی ادامه داد: علاقمندی ام به متن زندگی روزمره بر ساختار فیلم هایم اثر داشت و هر آنچه در فیلم مشاهده می کنید برآمده از واقعیت های طبیعی زندگی است من دغدغه ام در فیلم هایم این بود که زندگی را به متن روزمره نزدیک کنم و این شد که به این سبک از فیلم سازی رسیدم.

داودنژاد عنوان کرد: سینمای ملی بازتابی از حال و هوای ایرانی بر روی پرده است و این ویژگی های سینمایی مسئله من است.



وی با اشاره به استقبال خوب مردم از فیلم های قبلی اش افزود: با این فیلم رسیدم به جایی که زندگی واقعی را بی کم و کاست روی پرده بنشانم و اگر ارگان هایی که مسئول کار فرهنگی هستند این فیلم را به مخاطبان خودش عرضه می کرد و دیگر مسئله خالی شدن سالن سینما شکل نمی گرفت.

داود نژاد اظهار داشت: زمانی که فیلم من روز چهارشنبه در سینما ها اکران شد که هنوز تیزر تلویزیونی و شهری نداشت و این فیلم بدون تبلیغات اکران شد.
رضا داودنژاد ،بازیگر فیلم "کلاس هنرپیشگی"، در خصوص ورود خود به سینما گفت: همیشه سر تولید فیلم های بابا کنارش بودم اما تجربه "کلاس هنرپیشگی" عجیب بود و هنوز مواجه شدن با این تجربه برایم سخت است.
وی ادامه داد: پدر در هنر روح بی رحمی دارد و تا به آنچه دلخواهش است، نرسد صحنه را رها نمی کند و باید بگویم که اولین فیلمی بود که نسخه مونتاژش را ندیده بودم از حجم کار غافل بودم.  
زهرا داودنژاد دیگر بازیگر "کلاس هنرپیشگی" در خصوص فیلم عنوان کرد: خوبی این فیلم این بود که همه آدم هایش بازیگرای خوبی هستند چون همه ایرانی ها بازیگران خوبی هستند.

وی اظهار داشت: کسی که کار حرفه ای انجام داده فرق می کند با کسی که با تئوری ها آشنا نیست حتی ان سکانسی که من و رضا و عمو محمدرضا با هم بودیم نمی دانستیم در صحنه چه می گذرد و مرز تمرین و اجرا برایمان مشخص نبود.


داود نژاد افزود: بابت بازی در این فیلم خدا را شاکرم زیرا چشم اندازهای بسیاری از روابط احساسات، مشکلات و حل این مشکلات است و فیلم گاهی با سختی همراه با عشق خالص بود.
پریس بازیگر"کلاس هنرپیشگی" خاطرنشان کرد: تجربه ای که در این کار داشتم این بود که هیچی از بازی در صحنه های فیلم یادم نمی آید.


خسرو دهقان منتقد سینما در خصوص این فیلم گفت: سینمای داودنژاد نماد حقیقی سینمای بومی در ایران است ، سینمایی که ویژگی ها و خصایص جامعه ما را به زیبایی در آثارش جلوه می دهد.

وی ادامه داد : سینمای تجربی در ایران نمونه آنچنانی ندارد و کسی به غیر از داود نژاد این سبک را در ایران نساخته است. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار