مدیر کل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد گفت: شرایط کشور به گونه‌ ای نیست که بتوان با آزمون و خطا کار کرد بلکه باید فردی را برای این سمت انتخاب کرد که هم آزموده شده باشد و هم برنامه ‌ای مدون و قابل اجرا برای استان ارائه کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

عظیمی زاده اظهارداشت: با بیان اینکه محور توسعه استان یزد حول صنعت و معدن شکل گرفته است، ادامه داد: انتخاب اشخاصی که بر امور استان اشراف ندارند به ضرر مجموعه استان و مردم است ضمن اینکه استاندار باید بخش صنعت را به عنوان محور توسعه در استان در اولویت برنامه‌ های خود قرار دهد.

وی به تشریح مشکلات حوزه صنعت و معدن استان پرداخت و عنوان کرد: خام فروشی مواد معدنی در استان از چالش‌ های حوزه اقتصاد در یزد است که ضرر بزرگی به جامعه وارد می‌ کند و کسی متوجه آن نیست.

عظیمی  ادامه داد: نماینده ولی ‌فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در دیدار با صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی نیز با تاکید بر استفاده از تکنولوژی روز دنیا خواستار جلوگیری از خام ‌فروشی مواد معدنی شدند.

وی معرفی برخی اشخاص در سطح رسانه‌‌های غیر رسمی و سایت‌ها را کم لطفی برخی در حق استان برشمرد و گفت: انتخاب استاندار نباید بر اساس منافع شخصی یا حزبی باشد بلکه باید منافع استان دیده شود.

مدیر کل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد با اشاره به تاکید رئیس دولت بر اعتدال و جلوگیری از افراط و تفریط افزود: هر حزب و گروهی باید شاخصه هاي مدنظر خود را اعلام کند تا بر اساس آن شاخصه‌ ها و متناسب با منابع و منافع استان، انتخاب دقیقی صورت گیرد.

عظیمی  با بیان اینکه حضور مردم در خلق حماسه سیاسی در خرداد ماه را رقم زد، تصریح کرد: خلق حماسه اقتصادی نیز منوط به اين است كه مسئولان چگونه برای اجرای قوانین اقدام کنند و تا چه اندازه از دلسوزان و کارشناسان این حوزه بهره بگیرند.

وی گفت:يزد كه اكنون سالهاست عنوان استان صنعتي را با خود يدك مي كشد، طبيعي است، صنعتي بودن يا نبودن استاندارش مورد توجه قرار گيرد.

عظیمی اظهار داشت: با ارتقاي بخش فرآوري مواد خام معدنی و جلوگيري از خام فروشي می توان به توسه صنايع معدني دست یافت و این مهم را جامعه عمل پوشانید.

وی با بیان اینکه فرآوري مواد معدنی به حفظ ارزش افزوده اين مواد در کشور، اشتغالزایی و درآمدزايي مناسب از اين راه کمک مي کند، عنوان کرد: صادرات سنگ ‌آهن به راحتی انجام می ‌شود در حالی که می ‌توان به راحتی با تقويت صنايع فولاد و آهن ارزش افزوده اين مواد را حفظ کرد و با ایجاد اشتغال به سود مردم گام برداشت.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: چنانچه زمینه فرآوری مواد خام معدنی در استان فراهم شود، ارزش افزوده بالایی برای استان به ارمغان می‌ آورد./س

 
برچسب ها: مشکل ، اقتصادی ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.