مدیرکل منابع نهاد عمومی کتابخانه‌ها با بیان اینکه فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان یک کار کاملا تحقیقی است و در آن اطلاعات جالب توجهی کنارهم گذاشته شده که نمونه ندارد، گفت: این اثر زمان و هزینه زیادی برده و آرزوی ده‌نمکی موفقیت این کار است.

سید عارف علوی در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره جزئیات انتشار«فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان» مسعود ده‌نمکی اظهار کرد: این اثر برای انتشار درحال آماده‌سازی است به همین دلیل برای تعداد تیراژ آن هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: احتمال دارد این کتاب در چاپ اول با تیراژ1000نسخه منتشر شود.

وی درباره مخاطبان این اثرعنوان کرد: این اثر یک کارپژوهشی- فرهنگی است و کسانی که می‌خواهند به یک کتاب مرجع با موضوع اسارت مراجعه کنند، مثل نویسندگان، پژوهشگران، سینماگران، دانشگاهیان و کسانی که می‌خواهند روی موضوع دفاع مقدس کار کنند مخاطب این اثر هستند.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: به همین دلیل ما تیراژ این کتاب را محدودتر از کتاب‌های پرمراجعه در نظر گرفته‌ایم که برای محققان و کتابخانه‌های بزگتر ارائه شود؛ یک بخش هم برای بازار فروش در نظر گرفته شده است.

علوی درباره محتوای این اثر ادبی پژوهشی گفت: این کار یک کار کاملا تحقیقی است و در آن اطلاعات جالب توجهی کنار هم گذاشته شده که نمونه ندارد؛‌ همه مشخصات آزادگان،‌اردوگاه‌ها و وقایع در این کتاب جمع شده است.

وی با بیان اینکه انتظار کاری که عامه مردم بپسندند را نباید از این کار داشت، افزود: البته این کتاب جذابیت‌های خاص خودش را هم دارد و بیشتر به درد محققان می‌خورد. بنابراین نباید انتظاری که از کتاب «دا» وجود داشت را از این مجموعه داشته باشیم.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد: این کار زمان و هزینه زیادی برده و آرزوی ده‌نمکی این است که این کار موفق شود.

علوی در پایان اظهار داشت: امیدواریم این مجموعه پس از رونمایی سزیع‌تر به صورت دیجیتالی و چاپی منتشر و در بازار ارائه شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: علوی ، دهنمکی ، فرهنگنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار