آیت‌الله وحید خراسانی گفتند: حوزه علمیه قم اول حوزه شیعه از نظر کمیت و کیفیت است و وجود این حوزه نیز بر اهمیت قم افزوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله وحید خراسانی امروز در دیدار محمد دلبری شهردار کلانشهر قم و جمعی از مدیران شهرداری اظهار کرد: قم خانه آل عصمت(ع) است و شما شهردار آشیانه اهل بیت هستید و انشاالله در این مسئولیت بتوانید ایفای نقش کنید.

وی با اشاره به وجود بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) در شهر مقدس قم بیان کرد: قم به دلیل وجود حضرت معصومه(س) به قدری اهمیت دارد که قابل بیان نیست و ثمن زیارت کریمه اهل بیت(ع) بهشت است.

این مرجع تقلید با اشاره به وجود حوزه علمیه قم تاکید کرد: حوزه علمیه قم اول حوزه شیعه از نظر کمیت و کیفیت است و وجود این حوزه نیز بر اهمیت قم افزوده است.

وی تاکید کرد: خدمت کردن در قم بسیار ارزشمند است و باید قدر نعمت خدمت در این شهر را بدانید و تلاش کنید که نام خود را در دفتر اهل بیت(ع) ثبت کنید.

آیت‌الله وحید خراسانی ضرورت اهتمام به بزرگداشت مقام و منزلت ائمه اطهار(ع) از جمله حضرت زهرا(س) تصریح کرد: مقام و منزلت حضرت زهرا(س) قابل بیان نیست و فاطمه به این دلیل فاطمه نامیده شده است چون تمام خلقت از معرفت ایشان سرچشمه گرفته است.

وی گفت: باید در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) قم یک‌پارچه شیون و عزا شود و در سالروز شهادت امام علی(ع) و امام صادق(ع) رئیس مذهب شیعه نیز مراسم‌های ویژه‌ و با شکوه عزاداری برپا شود.

این مرجع تقلید خطاب به شهردار قم و کارمندان شهرداری گفت: هر روز نسبت به خواندن قرآن اهتمام داشته باشید و ثواب آن را به حضرت ولیعصر(عج) هدیه دهید./س

برچسب ها: قم ، حوزه ، علمیه ، شیعه ، کمیت ، کیفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.