کارگردان «دور زدن ممنوع» گفت:در این فیلم در فصل آشنایی آرینا (شخصیت اصلی قصه) با آدم‌کوتوله‌ها، از فضای فانتزی استفاده شده است و مي تواند در ایجاد سرگرمی و نشاط برای گروه سنی کودک و نوجوان موفق باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد بصیری کارگردان «دور زدن ممنوع» در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان درباره موضوع فیلمش گفت: در این فیلم سعی کردم تنهایی دختری به نام آرینا که پدر و مادر متمولی دارد را به تصویر بکشم. او تصمیم می‌گیرد نظر آن‌ها را به خود جلب کند و تصمیمات او باعث دردسر برای خانواده می‌شود.

وی درباره طراحی قصه و ایده پردازی با دیدن موارد مشابه در اطرافش گفت: در شرایط امروز اکثر فرزندان خانواده را به گونه‌ای منزوی و تنها بار آورده است. اکثر بچه ها در اتاق‌های خود مشغول بازی با رایانه یا در فضای مجازی هستند و این درحالی است که کمتر با خانواده و دوستان خود مراوده دارند. همین باعث می‌شود خانواده در تربیت آنها و ارتباط برقرار کردن با فرزندان خود دچار مشکل شود. این مسایل را در اطرافم به وضوح دیدم و به فکر پرداخت این سوژه افتادم و از زندگی واقعی و مشکلات روزمره به طراحی قصه رسیدم.

کارگردان «مسلخ عشق» درباره فضای فانتزی موجود در «دور زدن ممنوع»گفت: در بخش‌هایی از قصه آرینا دختر قصه با آدم کوتوله‌ها آشنا می‌شود. حدود 30 درصد نیاز به فضای فانتزی داشت که ما حدود 20 درصد آن را با بهره گیری از سی.جی.‌آی و جلوه‌های بصری آماده کردیم. ده درصد باقی مانده را در فضای رئال تصویربرداری کردم تا بعد از جشنواره این بخش را هم با جلوه‌های بصری آماده کنیم.

کارگردان «رد پول و بگیر و بیا» درباره موسیقی و تاثیر آن در قصه‌های فانتزی گفت: درقصه هایی با فضاهای فانتزی موسیقی و صداگذاری از اهمیت خاصی برخودار است که من از همکاری آقایان موسی‌پور و ابوالصدق به ترتیب برای آهنگسازی و صداگذاری بهره بردم.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر فکر می کنید این داستان بتواند با مخاطب امروز کودک و نوجوان که قصه‌های فانتزی جذابی برای او از سوی شرکت‌های خارجی طراحی شده ارتباط برقرار کند، گفت: قصه ما کاملا ایرانی است و این مشکل را بچه‌ها می‌توانند حس کنند و با تنهایی‌های این دختر ارتباط برقرار کنند. از سوی دیگر فضای فانتزی فیلم به خوبی طراحی شده و فکر می‌کنم در جذب مخاطب و ایجاد سرگرمی و نشاط برای گروه سنی کودک و نوجوان موثر خواهد بود.

«دور زدن ممنوع» به کارگردانی محمد بصیری و به تهیه کنندگی شهین محمدی در بخش ویدئویی جشنواره امسال روی پرده خواهد رفت.

بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامی‌داشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار