همزمان با سخنراني "نتانياهو" در مجمع عمومي سازمان ملل و ديدار وي با "اوباما"، طرحي از پيش تعيين شده در اتاق فکر صهيونيست‌ها شکل رسانه‌اي به خود گرفته است، تا با دستاويز قرار دادن اين طرح تلاش شود چهره مثبت ديپلماسي ايران در هفته گذشته خدشه‌دار شود.

سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران گزارش مي‌دهد؛

*** جزئيات يك ترفند نخ‌نما شده:

"بنيامين نتانياهو" نخست‌وزير رژيم صهيونيستي براي شركت در سخنراني مجمع عمومي سازمان ملل عازم نيويورك شد. درست مصادف با اين برنامه، "آژانس اطلاعات و امنيت داخلي اسرائيل" شين بت (Shin Bet) روز يكشنبه 29 سپتامبر 2013 ادعايي را در فضاي رسانه‌اي دنيا منتشر نمود:

"علي منصوري" 58 ساله مشهور به "الكس مانس" (Alex Manes)، يك شهروند ايراني‌الاصل است كه در تاريخ 11 سپتامبر امسال، در "بن گوريون" (Ben Gurion Airport) بزرگترين فرودگاه بين‌المللي اسرائيل (تل‌آويو) دستگير شده است.

جرم وي جاسوسي براي ايران، با استناد به حمل عكس‌هايي از ساختمان سفارت آمريكا در تل‌آويو اعلام شده است. اين فرد داراي گذرنامه بلژيكي مي‌باشد.

18 روز تأخير در تاريخ انتشار اين "خبرفوري" (!) در روزنامه صهيونيستي "هاآرتص"، تا حدودي اهداف پشت‌پرده اين طرح، آن هم در اين موقعيت زماني خاص را آشكار مي‌كند.

اين روزنامه در ادامه اين خبر اذعان مي‌كند:

«اعلام خبر دستگيري منصوري، قرار است تا در آستانه نطق روز سه‌شنبه نتانياهو، با محوريت برنامه هسته‌اي ايران در سازمان ملل، به وي كمك كند. موعد انتشار اين خبر نشان مي‌دهد ‌كه ايران، يك دشمن پيچيده و ماهر براي اسرائيل است.»

مسير پر فراز و نشيب اين دوره از مجمع عمومي سازمان ملل، روز سه شنبه 1 اكتبر 2013 به پايان مي‌رسد و نتانياهو به عنوان يكي از آخرين هيئت‌هاي سخنران، خواهد بود. مسئله‌اي كه در اين برهه اهميت دارد اين است كه مقامات تل‌آويو اكنون به شدت به جلب اعتماد و حمايت جامعه بين‌الملل احتياج دارند.

نتانياهو اخيراً با لحني تهديدآميز وعده داده كه هدف از سخنراني روز سه‌شنبه‌اش اين است كه مسائلي درباره ايران بيان كند كه تاكنون جهان نسبت به آن‌ها بي‌اطلاع بوده؛ وي دستاوردهاي سفر روحاني را به چالش كشيده و مانع از كاهش تحريم‌هاي اقتصادي عليه ايران خواهد شد.

*** خاطره سخنراني نتانياهو در سال گذشته:

نتانياهو در سال 2012 در هنگام سخنراني در مجمع عمومي، به خيال خودش ابتكار جديدي به خرج داد و در تصوير يك بمب، خط قرمزي به نشانه اينكه ايران تا شش ماه ديگر داراي بمب اتمي خواهد شد، رسم كرد. اين اقدام وي تا مدتها مضحكه و سوژه سبكسري نتانياهو قرار گرفت:


*** هدف اسرائيل از مقدمه‌چيني مذكور چيست؟

تجربيات ناموفق هيئت اسرائيلي در مجمع سازمان ملل سال‌هاي گذشته، دولت اين رژيم را بر آن داشت تا براي مجمع امسال چاره‌اي بينديشند. هرچند اين قبيل مقدمه‌چيني‌هاي "دقيقه 90اي" مانند همين دستگيري فرد ايراني - بلژيكي به بهانه جاسوسي براي ايران، در برنامه‌هاي دروغين اين رژيم بي‌سابقه نيست.

نتانياهو علاوه بر ترس از گسترش نفوذ ايران در منطقه، از تكرار بي‌آبرويي‌هايش واهمه دارد. اين در حالي است كه مواضع اسرائيل، اكنون به مراتب زاويه بيشتري با روند ديپلماسي عمومي كشورهاي ديگر پيدا كرده و در انزوا قرار گرفته است. زيرا نشست شصت و هشتم سازمان ملل (2013) در مقايسه با سال‌هاي گذشته، با توجه به سخنراني‌هاي مقامات بلندپايه كشورها، ديدارهاي حاشيه‌اي، مكالمه تلفني دكتر روحاني- اوباما و غيره، مجموعاً فضاي منحصر به فرد و مثبتي را به وجود آورد.

لذا جوسازي‌هاي تل‌آويو براي ايجاد ايران‌هراسي، توجيهي جز اين ندارد.

تلاش ایران برای دست یافتن به توافق با غرب، از جمله مهمترین موضوعاتی است که نتانیاهو قصد دارد طي سفرش در مورد آن با مقامات آمریکایی گفتگو کند. همچنين روزنامه "هاآرتص" در روز پنجشنبه 26 سپتامبر، از افزايش تماس‌ها و مذاكرات مقامات برخي كشورهاي عربي و رژيم صهيونيستي در پي مذاكرات ايران و آمريكا خبر داد.

با توجه به مجموعه رخدادهاي اخير، به نظر مي‌رسد اسرائيل، عزم خود را در خنثي كردن موفقيت‌هاي هيئت ايراني و راه‌اندازي موج ايران‌هراسي جزم كرده است. روزنامه‌هاي متعددي نيز در روزهاي اخير اذعان نموده‌اند كه هدف نتانياهو از سفر به نيويورك، بستن ديپلماسي ايران است.

گزارش از: طاهري/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار