مسئول آمار اداره گمرك استان چهارمحال و بختياري گفت: با راه اندازي منطقه ويژه اقتصادي و تكميل پروژه راه آهن استان چهارمحال و بختياري، امكان ترانزيت كالاهاي بندرعباس و بوشهر به اين استان فراهم مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

فرزاد خادم افزود: با راه اندازي اين منطقه، كالا با هزينه كمتر و مدت زمان كوتاه تر ترخيص مي شود.

وي اظهارداشت: اميد است با لغو تحريم ها در آينده اي نزديك، مشكل صادرات و واردات برخي كالاها دراستان چهارمحال و بختياري حل شود .

خادم، ساخت انبارهاي توسعه يافته در استان چهارمحال و بختياري را از ديگر ضروريات اداره گمرك این استان عنوان كرد و گفت: هم اكنون تنها يك انبار توسعه يافته براي ترخيص كالا در اختيار اين اداره است و اين مشكل در مواقع ترافيك واردات و صادرات، انباركردن كالاهاي وارداتي را دچار موانعي مي كند.

مسئول آمار اداره گمرك استان چهارمحال و بختياري ادامه داد: انبارهاي توسعه يافته از سوي شركت انبارهاي عمومي در استان ها ساخته و تكميل مي شود.

فرزاد خادم تصريح كرد: بر اين اساس، اين شركت در صورتي كه توسعه اين انبارها صرفه اقتصادي داشته باشد اقدام به راه اندازي آن مي كند.

وي در ادامه تعداد انبارهاي اختصاصي واردات كنندگان استان چهارمحال و بختياري را سه فقره عنوان كرد و افزود: اين انبارها در شهر لردگان، سفيد دشت بروجن و قطب صنعتي شهركرد قرار دارد.

طي شش ماهه نخست امسال 113 ميليون و 277 هزار دلار با وزن 251هزارتن از استان چهارمحال و بختياري صادر شد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشي 52 درصد و از نظر وزني 56 درصد افزايش را نشان مي دهد.

همچنين طي اين مدت، سه هزار و 255 تن كالا به ارزش 16ميليون و 461 هزار و 810 دلار وارد استان چهارمحال و بختياري شد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزني 60 درصد و از نظر ارزشي يك درصد كاهش داشته است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.