افراد برای ارایه خدمات درمانی طب سنتی باید مجوز لازم را از مراجع ذیصلاح دریافت کنند در غیر این صورت از سوی قانون مورد تعقیب قرار خواهند گرفت.

شمس، رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با تاکید بر اینکه افراد بدون کسب مجوز از دانشگاه های علوم پزشکی کشور اجازه فعالیت در زمینه طب سنتی را ندارند افزود: طب سنتی یک علوم پیوسته بوده و گسستگی زنجیره درمان به وسیله حضور افراد بی اطلاع نسبت به علم پزشکی نمی تواند موجب توفیق در امر درمان بیماران شود.

وی تصریح کرد: افرادی که دارای استعدادی خاص در زمینه طب سنتی هستند باید به مراجع ذیصلاح مراجعه کرده و مجوز فعالیت در این رشته را با گذراندن دوره های لازم کسب کنند.

شمس با بیان اینکه فعالیت در زمینه درمان بیماران به روش طب سنتی بدون داشتن مجوز از سوی مراجع ذیصلاح دخالت در امور پزشکی است و بیان کرد: فعالیت افرادی که بدون مجوز با روش طب سنتی به درمان بیماران می پردازند مورد تعقیب قرار گرفته اما در صورت تایید و اخذ مدرک معتبر از دانشگاه های علوم پزشکی کشور هیچ منع قانونی برای فعالیت نخواهند داشت اما طب سنتی یک علم بوده که باید از طریق دانشگاه ها دنبال شود./ح


برچسب ها: طب سنتی ، علوم پزشکی ، مجوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار