آیت‌الله علوی گرگانی گفتند: گردشگری موجب انتقال مفاهیم فرهنگی از ملتی به ملت دیگر می‌شود و با توجه به اینکه دین اسلام بهترین و جامع‌ترین الگوی انسان‌سازی است می‌توان از این ابزار قدرتمند برای تبلیغ اسلام و تشیع بهره برد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله علوی گرگانی در جمع مدیران و مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم آیاتی از قرآن کریم را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: آنچه از آیات و روایات بر می‌آید این است که اسلام و مکتب تشیع به مسافرت و گردشگری توجه ویژه‌ای دارند زیرا موجب می‌شود که انسان از آنچه می‌بیند و می‌شنود درس بیاموزد.

وی افزود: گردشگری موجب انتقال مفاهیم فرهنگی از ملتی به ملت دیگر می‌شود و با توجه به اینکه دین اسلام بهترین و جامع‌ترین الگوی انسان‌سازی است می‌توان از این ابزار قدرتمند برای تبلیغ اسلام و تشیع بهره برد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در این میان مسلمانان و شیعیان باید بیشتر منتقل کننده فرهنگ باشند تا دریافت کننده عنوان داشت: البته باید گفت در هر فرهنگی مفاهیم و ارزش‌های خوبی هم وجود دارند که می‌توان آنها را اخذ و به نظامی جامع تبدیل کرد.

وی ادامه داد: انتقال فرهنگ ناب اهل بیت(ع) به سراسر جهان از طریق گردشگران باید در اولویت برنامه‌های مسئولان و نهادهای مذهبی و فرهنگی قرار داشته باشد.

آیت‌الله علوی گرگانی خواستار رویکردی همه‌جانبه به مقوله گردشگری شد و خاطرنشان کرد: نباید تنها به جنبه‌های مادی آن بیندیشیم بلکه باید نگاهی فرهنگی و اجتماعی نیز به این مبحث داشته باشیم.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود بناهای عالی و مستحکم ایرانی در قرن‌های مختلف را مورد توجه قرار داد و افزود: این امر نشان می‌دهد معماران ما در طول تاریخ همواره انسان‌هایی درستکار و صدیق بوده‌اند و همین مسئله امروز باید در میان اقشار مختلف ترویج شود.

وی با تاکید بر حل مشکلات مسافران و زائرانی که در طول سال به قم مسافرت می‌کنند گفت: باید بیش از آنچه که امروز در اختیار این افراد می‌گذاریم تسهیلات فراهم کنیم تا خاطره‌ای خوش از شهر کریمه اهل بیت(ع) و عش آل محمد(ص) در اذهان آنها باقی بماند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.