دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه علم و فراگیری آن یکی از مهمترین ابعاد و ابزار خدمت به بندگان خداوند است، گفت: خدمت به بندگان خدا محدود به دایره مسلمانان و غیر مسلمان نمی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله رضا استادی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه قم که ظهر دوشنبه در تالار شیخ مفید این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: باید قدر جوانی را دانست و از نشاط این دوره بهره مثبت برد، چرا که به هر حال انسان به دوره ای از زندگی می رسد که دیگر حوصله انجام امور خودش را هم ندارد.

وی ادامه داد: ما در روایات و تعلیمات دینی خودمان مضامین فراوانی پیرامون خدمت به خلق خدا و بندگان خدا داریم، درواقع حقیقت این است که اگر من یک قدم برای مردم بردارم و شخص دیگری بیش از این، او نزد خدا جایگاه بهتری دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: اینجا دیگر بحث مسلمانی و غیر مسلمانی مطرح نیست و باید توجهمان بر خدمت به بندگان خدا باشد، هرکس نسب به بندگان خدا نافع تر باشد نزد خداوند متعال جایگاه برتری دارد.

وی با بیان اینکه براساس یک روایتی، بهترین مردم کسی است که دیگران از خدماتش بهره مند شوند، گفت: سعدی شیرازی با بزرگنمایی عبادت را به جز خدمت خلق نمی داند و اگر از اغراق این مصرح بکاهیم، حقیقتا در کنار سایر عبادات مانند نماز و روزه، می توان از عبادتی به نام خدمت به خلق هم یاد کرد.

آیت الله استادی تاکید کرد: چنانچه قرار است در جامعه به مردم خدمت شود، این خدمت به ابزاری نیاز دارد و تا این ابزار نباشند کارها پیش نمی‌رود، اگر بناست که خدمت توسعه یافته و فراگیر شود پس توجه به علم آموزی نیز باید بیشتر شود./س

برچسب ها: قم ، علم ، آموزی ، ابزار ، مهم ، خدمت ، خلق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.