14 میلیارد و670 میلیون ریال مستمری ماهیانه به 55 هزار سالمند زیرپوشش کمیته امداد خمینی (ره) مازندران پرداخت می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با بیان اینکه 55 هزار و 800 نفر سالمند در استان زیر پوشش این نهاد هستند گفت : 6/18 درصد سالمندان مازندران زیر پوشش کمیته امداد استان هستند.

باغبانی افزود : در مازندران از 55 هزار و 800 نفر از مددجویان سالمند زیرپوشش این نهاد، 17 هزار و 77 نفر شهری و 38 هزار و 723 نفر روستایی هستند که به دلایل مختلف توان کار و خودکفایی برای آنان میسر نیست

به گفته وی در قالب طرح شهید رجایـــی علاوه بر دریافت مستمری در بخش‌های بهداشتی درمانی، امور بیمه، مشاوره، توزیع کالا، پرداخت تسهیلات کارگشایی عمرانی و برخی خدمات شامل تسهیلات اشتغال و خودکفایی و کمک به امر ازدواج برای فرزندان آنان از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت : نسبت تعداد سالمندان تحت حمایت به جمعیت استان 6/18 درصد که 8/11 درصد شهری و 7/24 درصد روستایی است که ماهانه 14 میلیارد و670 میلیون ریال از این نهاد مستمری دریافت می‌کنند.

باغبانی با اشاره به اینکه جمعیت ایران رو به سالمندی گرایش داردافزود: مشکلات جامعه ما فقط جوانان نیستند بلکه باید باید برای جمعیت سالمندی که به‌زودی با آن روبه‌رو هستیم آمادگی لازم را داشته باشیم./ب

برچسب ها: پرداخت ، مستمری ، سالمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.