يک کارشناس گفت: از آنجا که کودکان داراي روحيه ي حساس تر و لطيف تري هستند در مواجهه با ترافيک آسيب و ضربه بيشتري مي خورند.

ابراهيمي مقدم در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: به طور کلي، به هرگونه نقل و انتقال داخل سيستم شبکه، چه به صورت روان و چه به صورت غير روان، ترافيک گفته مي شود. اما دراصطلاح عوام، ترافيک به بحثي گفته مي شود که وسايل نقليه در هم گره خورده باشند و نتوانند به راحتي و رواني حرکت کنند.

وي اظهار داشت: در اين شرايط، اگر راننده فردي فاقد قدرت کنترل و مديريت موقعيتها باشد ونتواند آرامش خود را حفظ کند، استرس زيادي هم به خود و هم به ديگران وارد خواهد کرد.

وي در اين باره افزود: در اين مواقع، افراد به ويژه کودکان آسيب و ضربه بيشتري خواهند خورد،‌زيرا از روحيه حساس تر و لطيف تري برخوردارند.

از اين رو کودکان ميتوانند مشکلات زيادي را تجربه کنند و تصور کنند که چنين مشکلاتي منجر به وجود آمدن مسائل عمده خواهد شد. به عنوان مثال، اگر دير به مدرسه برسند، اتفاقات بدي پيش خواهد آمد و توبيخات، آسيب هاي جدي در پي خواهد داشت.

در صورتي که فرد بزرگسال مي داند که اينطور نيست و اينگونه مسائل به اين شدت عمده نيستند.

وي همچنين افزود: خرسالان به هنگام ماندن در شرايط ترافيک سنگين، بيشتر تحت تاثير آلودگي هاي هوا، صوتي و مواردي از اين دست قرار مي گيرند و آسيب پذيرتر مي شوند، به همين خاطر توصيه مي شود حتي الامکان از قرار دادن آنان در اين شرايط به شدت خودداري شود.

وي در پايان گفت: مسلما به وجود آمدن يک روحيه ناخوشي در فرد (مثل عصبانيت به هنگام ترافيک) مي تواند منجر به ايجاد ذهنيت هايي منفي شود که براساس آن فرد نسبت به اطرافيان و دنياي پيرامونش احساس رواني خوبي نداشته باشد؛ يک احساس رواني منفي که سازنده ذهنيت هاي فرد در دوران بزرگسالي است./ف

برچسب ها: کودکا ، ترافیک ، اسیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار