برای صنایعی که با مشکل کسری وثیقه برای دریافت تسهیلات در نظام بانکی مواجه هستند، ضمانت‌نامه صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: از ابتدای سال تاکنون برای 37 واحد صنعتی در استان فارس ضمانت‌نامه صادر و پرونده 3 واحد صنعتی دیگر نیز در مرحله بررسی و صدور ضمانتنامه قرار دارد و در ارزیابی نیم سال شهرکهای صنعتی کشور این شرکت عنوان نخست کشور را در صدور سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به خود اختصاص داده است.

علی صداقت پور از صدور ضمانت‌نامه سرمایه‌گذاری برای صنایع کوچک به منظور تامین کسری وثیقه صنعتگران برای دریافت تسهیلات در نظام بانکی خبر داد و افزود: برای صنایعی که با مشکل کمبود وثیقه برای دریافت تسهیلات در نظام بانکی مواجه باشند، ضمانت‌نامه صادر می‌شود.

وی میزان سقف صدور ضمانت‌نامه برای هر واحد صنعتی متقاضی تسهیلات را 10 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: حداکثر50 درصد از مجموع اصل و سود تسهیلات توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تضمین و ضمانت‌نامه صادر می‌شود.

صداقت پور فراهم آوردن زمینه توسعه سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در صنایع کوچک، کوتاه کردن مدت زمان اجرای طرح‌های اشتغال‌زا و دارای توجیه اقتصادی و همچنین تسهیل در روند تضمین وثیقه‌های تسهیلات اعطایی بانک‌ها و مؤ‌سسات مالی و اعتباری به صنایع کوچک را ازاهداف فعالیت این صندوق بیان کرد./س

برچسب ها: تأمین ، وثیقه ، کسری ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.