قالیچه‌ای زیبا با نام «گلستان»، به موزة فرش آستان قدس رضوی اهدا شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،مسئول موزه تخصصي فرش آستان قدس رضوي گفت: طرح این قالیچه، لچک‌ترنج گل فرنگ، ابعاد آن 210 در 140 سانتی‌مترو سبک بافت آن سبک قم است
.

محمد تاجی افزود: در بافت این قالیچه از 60 درصد پشم و 40 درصد ابریشم استفاده شده و تراکم بافت آن 6 هزار و 173 گره در 30 سانتی ‌متر مربع است.

وی با بیان این که این قالیچه به لحاظ نقشه و بافت، دارای کیفیت بالایی است و پس از انتقال به موزه فرش، در گروه فرش‌های نمایشگاهی موزه قرار گرفته است، افزود: این فرش به عنوان نمونه‌ای از فرش‌های معاصر، با نقشة جدید و بافت ظریف، در دوره نمایشی مورد نظر در موزه فرش آستان قدس رضوی، در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

تاجي گفت: این موزه به عنوان بزرگ‌ترین موزه تخصصی فرش ایران با 6 هزار و 600 متر مربع زيربنا در 3 طبقه فضای نمایشی و یک طبقه فضای کارگاهی با بالاترين استانداردهاي بین‌المللی موزه‌داری فعالیت می‌کند.

حمیدرضا شجاعی بافنده و اهداکننده قالیچه گلستان نیز گفت: طی بازدیدی که در سال 1390 از موزة فرش آستان قدس رضوی داشتم، تصمیم گرفتم قالیچه‌ای در شأن آستان حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) ببافم و به این موزه اهدا کنم.

حمیدرضا شجاعی افزود: بافت این فرش را در سال1390 شروع کردم و تا پایان سال 1391 به اتمام رساندم.

لازم به ذكر است، 695 تخته فرش از دورة صفوی تا معاصر، در موزه فرش آستان قدس رضوی نگه‌داری می‌شود که از این تعداد 102 تخته در معرض نمایش است و 593 تخته دیگر در مخزن این موزه به روش‌های کاملاً استاندارد، نگه‌داری می‌شوند.

برچسب ها: گلستان ، موزه ، آستان ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.