خلاقیت، ایده نو و تجربی بودن از معیارهای اصلی برای انتخاب آثار انیمیشن جشنواره فیلم کوتاه است.

حسین صافی کارشناس گرافیک و کارشناس ارشد فیلم های انیمشن درگفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص اهمیت برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: جشنواره برای فیلمسازان و قشر علاقه مند که به صورت تجربی آثار آنها در جشنواره حضور دارد، ایجاد انگیزه می کند. 

وی ادامه داد: جشنواره فیلم کوتاه تهران جزء جشنواره های با سابقه در حوزه سینمای کوتاه است و فرصتی را برای حضور آثار جوانان فراهم می کند. 

صافی افزود: خلاء جشنواره انیمشن با فعالیت مستقیم احساس می شود، البته جشنواره انیمیشنی بطور 2 سالانه در کشور برگزار می شود که قرار است این جشنواره به صورت سالانه برپا شود و بنا به دلایلی هنوز این اتفاق نیفتاده است. 

عضو هیئت انتخاب بخش انیميشن جشنواره در خصوص معیار انتخاب آثار تصریح کرد: آثار انیمیشن باید در سوژه تک و به این شکل باشد و به لحاظ تصویری نیز خاص باشد. 

وی ادامه داد: ما بر روی مدت زمان کوتاه فیلم ها تاکید داشتیم، کارهای تلویزیونی نیز در این جشنواره حضور داشتند که برای این جشنواره مناسب نبودند. 

صافی اظهار داشت: انیمیشن باید خلاقانه و تجربی انجام می شد و هدف و معیار اصلی هیئت انتخاب برای گزینش آثار تجربی بودن و خلاقیت اثر است که به اصطلاح انیمیشن هنری باشد. 

کارشناس فیلم ها انیمیشن گفت: یکی دیگر از معیارهای انتخاب آثار، نداشتن شاخصه ها معمول تلویزیون و تجربی بودن آن است، در انیمیشن های تلویزیون بیشتر جنبه های سرگرمی مورد توجه قرار می گیرد. 

صافی در خصوص سطح کیفی آثار جشنواره در بخش انیمیشن افزود: انیمیشن روند رو به رشدی دارد و آثار ارسال شده به جشنواره فیلم کوتاه به لحاظ کیفی آثار خوبی بودند و در بین آنها کارهای شاخصی نیز وجود داشت. 

این کارشناس گرافیک خاطر نشان کرد: سال گذشته درجشنواره 2 سالانه انیمیشن من جزء کی از داوران بودم، بعضی از فیلم های کوتاه که در آن جشنواره حضور داشتند، درجشنواره سی ام فیلم کوتاه هم حضور پیدا کردند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار