آذربایجان غربی با چشمه‌سارها و آبشارهای زیبای خود هنرمندی خالق را به معرض نمایش گذاشته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه، همه کائنات و عالم وجود رنگی از خدا را گرفته است، که آذربایجان غربی نیز از این موهبت الهی بی‌بهره نیست.

شهرستان‌های شمالی، جنوبی، غربی و شرقی این استان با آبشارها و چشمه‌سارهای زیبای خود، عظمت خالق را به معرض نمایش گذاشته است.

آبشارهای متعدد و در عین حال زیبا و پرآبی در جای جای این استان پهناور جاری است، که همواره مورد توجه مردم بومی، گردشگران و مسافران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

شلماش سردشت یکی از مهم‌ترین این آبشارها قلمداد می‌شود، که از دره‌های زیبا، سرسبز و منظره‌های طبیعی چشم‌نوازی برخوردار بوده و نظر هر بیننده‌ای را به سمت خالق جلب می‌کند.

آبشار شلماش یکی از شاخه‌های رودخانه معروف زاب کوچک نیز محسوب می‌شود.

در این خطه از خاک کشورمان رودخانه‌های زیبا و معروف دیگر چون سوله دوکل، سلوک ارومیه و قلعه‌جوق ماکو نیز وجود دارد، که همواره نظر گردشگران استانی و غیراستانی را به خود جلب می‌کند.

آذربایجان غربی از چشمه‌های زیبایی برخوردار بوده و در فصول مختلف سال توریست‌های درمانی زیادی به سمت چشمه‌های آب گرم این منطقه می‌آیند.

چشمه زندان سلیمان، چشمه آب معدنی هفتابه، چشمه گراو، آب معدنی کوه زنبیل، آب معدنی دریک، آب معدنی کانی گراوان، آب گرم باش‌کندی، آب گرم ایستی‌سو، آب گرم محال‌باراندوز از جمله شاخص‌ترین چشمه‌های استان هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.