صبح امروز آیین جشن عاطفه ها با حضور جمعی از مسئولین در مدرسه راهنمایی پسرانه شهدای هویزه با نواختن نقاره های حرم مطهر رضوی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران صبح امروز برگزاری نوزدهمین سال جشن عاطفه ها با حضور ،سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) حسین انواری، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، هژبری و مدیر آموزش و پرورش استان تهران یزدی خواه و جمعی از معاونین و مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) و وزارت آموزش و پرورش در مدرسه راهنمایی پسرانه شهدای هویزه همزمان در مدارس سراسر کشور آغاز شد.

در اين مراسم حسن انواری با بیان این که مدرسه بهترین مکان برای آموختن مهر وری و تمرین آن است بیان داشت انسان ها در مدرسه نیاموخته ها را می آموزند تا بتوانند آینده ای درخشان تر و روشن تر برای خود بسازند محبت کردن ایثار و عشق ورزیدن به هم نوع در مدرسه بهتر تمرین می شود و باعث دور شدن خود محوری در بزرگسالی خواهد شود.

وی افزود: یکی از مواردی که در مدارس می توان آموخت همین مسائل عاطفی است جشن عاطفه ها تمرینی است برای اظهار محبت به دیگران همین که بتوانیم حتی در دوره تحصیلی به همکلاسی خود کمک کنیم او را به توانمندی می رسانیم و این موضوع یکی از مسائل ارزشمند انسانی است.

انواری در ادامه تصریح کرد: حضور و مشارکت دانش آموزان ، والدین و مربیان آن ها تمرینی است برای قبول مسئولیت های دشوار در آینده .
انواری در خصوص نحوه برگزاری جشن عاطفه ها در سراسر کشور اظهار داشت: از امروز جشن عاطفه ها در صد و ده هزار مدرسه آغاز شد و روز پنج شنبه 11 مهر ماه در بیست هزار پایگاه مساجد بسیج و کمیته امداد در سراسر کشور و همچنین پایگاه های ویژه ی کمیته امداد از جمله حسینیه ارشاد جرم عبدالعظیم حسنی، مسجد النبی و امام زاده صالح در تهران برپا می شود.

وی افزود: روز جمعه نیز 12 مهر ماه در مسیر ميعادگاه نماز جمعه آماده دریافت کمک های مردم نوع دست ایران خواهد بود.


وی در خصوص نحوه ی توزیع کمک های مردمی گفت: کمک های جمع آوری شده در مدارس توسط اولیاي مدارس در بین دانش آموزان نیازمند شناخته شده توزیع و کمک های جمع آوری شده در ماجد توسط هیات امنا مساجد بین نیازمندان شناخته شده محله ها توزیع خواهد شد.

* عاطفه ها تربیت ساز انسان است

معاون فرهنگی و پژوهشی وزارت آموزش و پرورش  از جمع آوری هفت میلیارد  و سیصد میلیون تومان در پایگاه های دانش آموزی جشن عاطفه ها در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته دانش آموزان با برپایی پنجاه هزار پایگاه عاطفه ها کمک های خود را به هم نوعان خود اهدا کردند تا بتوانند در صحنه های زندگی آینده خود نقش آفرینی موفقی داشته باشند.

وی ادامه داد:  عاطفه ها تربیت ساز انسان است 550 هزار رزمنده تربیت عاطفه ها بودند که 36 هزار نفر از آن ها به درجه رفیع شهادت رسیدند .

وی خاطر نشان کرد: نشانه های محبت و ایثار را می توان در سیره پیامبر (ص) . اهل بیت عصمت و طهارت ایشان یافت که بهترین الگو برای انسان ها در هر زمانی خواهد بود.

همچنین یزدی خوان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم در ادامه  اظهار داشت: مدرسه محل تمرین زندگی آینده است دانش آموز در مدرسه باید برای آینده بهتر خود تمرین کند و امروز یکی از روزهای سرنوشت ساز است که می توان با تمرین آن آینده خوبی برای خود ساخت./

برچسب ها: عاطفه ها ، نقاله ، جشن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار