مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در شش ماهه اول سال 9500 تن کالای غیرنفتی به ارزش یک هزار و 457 میلیارد ریال در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس توسط تولیدکنندگان و سرمایه گذاران این منطقه تولید و به کشورهای هدف صادر شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، نجفی افزود: این تولیدات توسط 72 واحد تولیدی این منطقه که در سایت های صنعتی صنایع پاک و های تک منطقه آزاد ارس فعالیت می نمایند تولید شده است.

وی اظهار داشت: عمده کالاهای غیرنفتی تولید شده در کارخانجات منطقه آزاد ارس مبلمان خانگی ، لوازم آرایشی بهداشتی، انواع نخ ، گوشي موبايل، موتور سيکلت، درب و پنجره UPVC، کیسه و رول پلاستيکي، فر برقي جوجه گردان، ، کشمش بسته بندي ، انواع کابين آسانسور ، لوازم پلي اتيلني پارک بازي کودکان، صفحه کابينت، و انواع ام دی اف می باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: در همین مدت بیش از 50هزار تن کالای نفتی و پالایشگاهی به ارزش بیش از 824 میلیارد ریال توسط واحدهای تولیدی پالایشگاهی سایت صنایع سنگین منطقه آزاد ارس تولید شده است.

نجفی اظهار داشت: بنزين با اکتان 84 تا 94، روغن هيدروليک، سوخت تقطيري، گرانول، هيدرو کربن سبک و سنگين گازوئیل تصفیه شده و فرآوری شده و سایر مشتقات نفتی از جمله تولیدات نفتی در منطقه آزاد ارس می باشد.

وی با اشاره به میزان صادرات محصولات تولیدی در منطقه آزاد ارس با بیان اینکه در شش ماه نخست سالجاری بیش از 75 هزار تن کالای تولیدی در منطقه آزاد ارس به ارزش 46 میلیون دلار به 14 کشور دنیا صادر شده است افزود: در کنار این میزان صادرات محصولات تولیدی منطقه به کشورهای هدف، بیش از 103 میلیون دلار از این منطقه ترانزیت شده است/س

 

برچسب ها: تولید ، کالای ، غیرنفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.