"محسن شريفيان" در خلال گزارشي در برنامه "ساعت 25" دهم مهر گفت: موسيقي بومي ايران در معرضي خطر است.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران، برنامه "ساعت 25" در بامداد يازدهم مهر، سرگذشتي از موسيقي كلاسيك را پخش كرد كه در اين سرگذشت بيان شد اين بود كه موسيقي در خوشي و ناخوشي همراه انسان است و احساس او را درك مي‌كند.
در اين سرگذشت عنوان شد كه موسيقي كلاسيك نامي است به سنت موسيقي غرب داده شده و به طور معمول آغاز اين موسيقي را از سده‌هاي قبل دانسته‌اند.

از جمله موسيقيدانان فعال در عرصه‌ي موسيقي كلاسيك مي‌توان به "بتهوون"، موتزارت" و "هايدن" اشاره كرد.

همچنين در اين برنامه، گزارشي از پشت صحنه تمرين گروه "ليان" بوشهر پخش شد كه "محسن شريفيان"، سرپرست اين گروه در گفتگو با "ساعت 25" گفت: انتظار دارم به موسيقي بومي ايران توجه بيشتري شود چون اين موسيقي در معرض خطر است.

وي ادامه داد: ما به دور از جنگ نبوديم و زندگي ما با جنگ گره خورده و هميشه به شهدايي كه جان خود را در اين مسير فدا كردند، احترام مي‌گذاريم.

وي تصريح كرد: 20 سال است كه با گروه "ليان"، تجربه‌ي فعاليت داشته‌ايم و استقبال از موسيقي محلي بوشهر در كشورهاي ديگر خيلي خوب بوده است.

"محمودرضا قديريان" در اين برنامه گفت: فردا شب "سالار عقيلي" ميهمان "ساعت 25" است و "فريدون آسرايي" پنجشنبه و جمعه در كرج كنسرت دارد.

همچنين پخش قطعه‌هاي "بخند" با صداي "رضا صادقي"، "ستاره پوش" سعيد شهروز، "سلام" فريدون و "دوست دارم" سيروان خسروي" از ديگر قسمت‌هاي اين برنامه بود. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار