یک عضو کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی گفت: براساس بررسی‌های ما مشخص شده انتصاب‌ها در تامین اجتماعی با ضوابط نبوده بلکه روابط بر آن حاکم بوده است و اعضای هیات مدیره شرکت شستا برخلاف قانون در شرکت‌های دیگر نیز عضو بودند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "حسین دهدشتی" عضو کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به این تحقیق و تفحص گفت: بیمه تامین اجتماعی 30 میلیون نفر از جمعیت ایران در پوشش خود دارد و بخشی از حقوق ناچیز این افراد به این بیمه واریز می‌شود تا خدمات درمانی و حقوق بازنشستگی مناسب از این بیمه دریافت شود.

وی افزود: در این مدت گزارش‌های متعددی درخصوص تخلفات و شرکت منتسب به تامین اجتماعی از سوی مردم به ما ارجاع شده است که باید به آنها رسیدگی کنیم.

دهدشتی تصریح کرد: همچنین حضور افراد سیاسی و مسئله‌دار در تامین اجتماعی و شرکت شستا ابهامات را بیشتر کرده است، ما از دو ماه پیش تحقیق و تفحص را شروع کرده‌ایم و به عزل و نصب‌ها در شرکت شستا و همچنین سرمایه این شرکت رسیدگی کرده‌ایم.

این عضو هیات تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی ادامه داد: شرکت شستا با سرمایه 2 میلیارد تومانی کار خود را آغاز کرد ولی در سال 90 سرمایه این شرکت به 39 هزار میلیارد تومان رسید.

این شرکت، 300 شرکت زیرمجموعه دارد و 40 درصد بازار تولید و توزیع دارو، 40 درصد بازار تولید سیمان، 30 درصد تولید قیر، 17 درصد تولید تایر، 50 درصد حمل و نقل نفت و 70 درصد بازار پتروشیمی را در اختیار دارد.

دهدشتی تاکید کرد: براساس بررسی‌های ما مشخص شده انتصاب‌ها در تامین اجتماعی با ضوابط نبوده بلکه روابط بر آن حاکم بوده است و اعضای هیات مدیره شرکت شستا برخلاف قانون در شرکت‌های دیگر نیز عضو بودند.

این عضو تحقیق و تفحص افزود: همچنین خرید و فروش اموال این شرکت بدون توجیه اقتصادی صورت گرفته و واگذاری‌ها نیز خلاف قانون بوده است از این‌رو باید کار را با جدیت دنبال کنیم و امیدواریم مسائل با سرعت دنبال شود.

دهدشتی ادامه داد: همچنین اطلاعیه‌ای به تمامی زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی داده شده و کسانی که اطلاعات دارند به هیات ارائه دهند از این رو افرادی که از تخلفات تامین اجتماعی آگاهند می‌توانند با شماره فاکس 021880340 اسناد خود را ارایه دهند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار