به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، رئيس سازمان جهاد كشاورزي گفت: تعاونيهاي بازارگرا موجب افزايش قدرت چانه زني كشاورزان در بازار، تعيين واقعي قيمتها، سودآوري فعاليت تعاونيها و توسعه بخش كشاورزي مي شود بنابراین تغییر رویکرد تعاونی ها کشاورزی به سمت تعاونی های بازارگرا ضرورت دارد.
خرد مشاركت پايين اعضا و محدود بودن دامنه خدمات ارائه شده را به عنوان دو مشكل عمده فعاليت تعاوني ها در شرايط حاضر عنوان كرد و گفت: در ايران فعاليت تعاوني ها توليدگراست در حاليكه رويكرد تعاونيهاي كشاورزي در جهان بازارگرا است.
خرد بیان کرد: در اين تعاونيها محصولات توليدي اعضاي تعاوني با توجه به نياز بازار و به صورت بستهبندي و نشانهگذاري شده عرضه ميشود. اين تعاونيها ساختارهاي نوين سازماني مانند شركتهاي با مسئوليت محدود دارند و رأي ، متناسب با ميزان مساعدت و تعداد سهام اعضاست./س