کرمان/

افزایش 20 درصدی کشت سیب زمینی در ارزوئیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه از افزایش 20 درصدی کشت سیب زمینی در این شهرستان خبر داد.

مجید حبیبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان افزود: پارسال 400 هکتار سیب زمینی در این شهرستان کشت شده که به دلیل فروش خوب ، امسال به 500 هکتار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در هر هکتار به طور متوسط 30 تن سیب زمینی برداشت می شود ، خاطرنشان کرد : سالانه 30 هزار تن محصول سیب زمینی در شهرستان ارزوئیه برداشت می شود.

حبیبی با بیان اینکه کشت سیب زمینی در همه ی شهرستان ها در یک مرحله انجام می شود ، اعلام کرد: در شهرستان ارزوئیه کشت سیب زمینی در 2 مرحله ی پاییزه و زمستانه انجام می شود .

وی با اعلام اینکه هم اکنون کشت سیب زمینی در مرحله ی پاییزه به پایان رسیده است ، گفت : برداشت محصول سیب زمینی پاییزه از آذر آغاز می شود.

حبیبی کشت مرحله ی زمستانه ی سیب زمینی را از اوایل اسفند عنوان کرد و افزود: برداشت مرحله ی زمستانه ی سیب زمینی از خرداد آغاز می شود.

وی ارقام کاشت شده سيب زميني را شامل میلوا و سانته دانست و خاطرنشان کرد: دوره کاشت سیب زمینی چهار ماهه و میزان بذر مورد نیاز در هر هکتار 6 تن است که به روش مکانیزه انجام می شود.

حبیبی یادآور شد: سیب زمینی برداشت شده به استانهای همجوار مانند بندرعباس ، هرمزگان و فارس و کشورهای عربی از جمله دبی و امارات صادر می شود./س

برچسب ها: افزایش ، سیب زمینی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.