در حالي که ششمین روز از هفته گردشگری نشست راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی در آستانه برگزاري است که هنوز وعده ششمین گردهمایی روز جهانی راهنمایان گردشگری در خصوص صاحب خانه شدن جامعه راهنمایان گردشگری محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در حالي که ششمین روز از هفته گردشگری نشست راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی در آستانه برگزاري است که هنوز وعده ششمین گردهمایی روز جهانی راهنمایان گردشگری در خصوص صاحب خانه شدن جامعه راهنمایان گردشگری محقق نشده است.

بنابر اين گزارش، رييس سابق سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در تاريخ ۲ اسفند ماه 91، همزمان با ششمین گردهمایی روز جهانی راهنمایان گردشگری در خصوص اختصاص مبلغ 400 میلیون تومان کمک بلاعوض ظرف 24 ساعت برای رهن ساختمانی در جهت استقرار این گروه تا به امروز جامعه راهنمایان گردشگری را صاحب خانه نکرده و نیز 100 میلیون تومان برای برگزاری دوره های آموزشی تخصصی جامعه راهنمایان گردشگری تاکنون واریز نشده است.

بر اساس این گزارش، در حاشيه نشست خبری دوشنبه 17 تیرماه 92، که با حضور معاونان، مدیران ارشد، مشاوران و مدیران کل استان های سازمان میراث فرهنگی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، در راستای اعلام گزارش عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شده بود، مسعود نصرتی مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به  اينکه 400 میلیون تومان برای خرید خانه مناسب راهنمایان کافی نیست و در این راستا نیاز به مشارکت و تامین بخشی از نقدینگی از سوی اعضای این گروه وجود دارد، تاکید کرد بود که ظرف 48 ساعت خانه راهنمایان تور خریداری و درنهايت 24 تيرماه 92، افتتاحیه این خانه برگزار شود. 

از مهلت 48 ساعته برای سرو سامان دادن راهنمایان تور ماه ها گذشته ولی تا به امروز جامعه راهنمایان گردشگری خانه بدوش باقی ماندند.

عباس پیرمرادیان رییس هیئت مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با تاکيد بر تعامل و همکاری جامعه تورگردانان با سازمان میراث فرهنگی کشور، گفت: یکی از عمده مشکلات اين صنف راهنمایان تورها را نداشتن مکانی برای استقرار است که  متاسفانه تاکنون  وعده حمايت از اين صنف در راستاي اختصاص مبلغ 400 میلیون تومان کمک بلاعوض برای رهن دفتر کار و نیز 100 میلیون تومان برای برگزاری دوره های آموزشی تخصصی جامعه راهنمایان گردشگری  محقق نشده،‌ که در این نشست راهنمايان تور در ششمين روز از هفته گردشگري پیگیری خواهد شد.

منوچهر جهانيان معاون گردشگري کشور در اين خصوص در گفتگو با خبرنگار ما،‌ با تاييد اين که اين مبلغ در اختيار اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گرشگري استان تهران قرار گرفته، گفت: راهنمايان گردشگري اين مبلغ را مختص خود مي دانند و در اين بين از کشاکش اتحاديه هتلداران و دفاتر خدمات مسافرتي با راهنمايان گردشگري بر سر اين مبلغ توافقي حاصل نشده است.

معاون گردشگري کشوربا تاکيد بر ايجاد تعامل ميان تشکل هاي صنفي حوزه گردشگري،‌ ابراز اميدواري کرد: با شکل گيري تعامل ميان تشکل هاي صنفي حوزه گردشگري با توجه به اينکه تا کنون حمايتي از راهنمايان تور صورت نگرفته، در نهايت اين جامعه را صاحب خانه کند.

در شرایطي که تلاش دولت بر این است که چهره واقعي ايران را به جهانيان نشان دهد نبايستی از راهنمايان تور به عنوان سردمداران تبليغات گردشگري غافل شد زیرا که زیر بار مشکلات، بهره برداری از تمام ظرفیت های فعالان صنعت گردشگری محقق نمی گردد.

اميد است، با روي کارآمد رييس جديد سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري، جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی از خانه به دوشي رهايي يافته و در ضمن حل اين معضل عمده تور گردانان زمينه براي به كارگيري تمام ظرفيت هاي راهنمايان در توسعه گردشگري فراهم شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار