معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور ، وزارت بهداشت را متولي عرضه شير خام در ماست بندي هاي سنتي اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، محسن مشكوة معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور درباره بحث‌های ناشی از توزیع شیر خام فله‌ای تأکید کرد: هیچ مجوزی از سوی سازمان دامپزشکی برای عرضه شیرهای خامی که در صنایع ماست‌بندی سنتی استفاده می‌شود، صادر نشده است و مسئولیت کامل آن بر عهده وزارت بهداشت است.
 
وی اظهار داشت: قوانین سخت‌گیرانه‌ای از سوی این سازمان برای عرضه شیر فله‌ای در نظر گرفته شده و بدین‌ترتیب تاکنون هنوز هیچ واحدی موفق به دریافت مجوز برای عرضه فله‌ای شیر خام در نظر گرفته نشده است.

مشکوة در پایان گفت: پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز توسط این سازمان در حال انجام است.

مشکوة گفت: البته سازمان دامپزشکی کشور بخشنامه صادر کرده است و تنها دامداری‌هایی که شرایط خاص مانند عاری بودن از بیماری، داشتن برچسب، بسته‌بندی مناسب و هشدارهای بهداشتی‌ را داشته باشند، مجاز به توزیع شیر فله‌ای می‌شوند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: البته شرایط سازمان دامپزشکی آن‌قدر سخت بوده است که تاکنون هیچ دامداری اعلام آمادگی نکرده و مجوزی هم برای توزیع شیر فله‌ای صادر نشده است.

گفتنی است، گرامیداشت روز جهانی تخم‌مرغ در آستانه 17 مهرماه صبح امروز در هتل ارم با حضور نمایندگان بخش‌های دولتی و خصوصی برگزار شد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار