به مناسبت هفته دفاع مقدس و همچنین هفته تربیت بدنی دوازدهمین دوره مسابقات آلیش بانوان قهرمانی کشور از فردا در همدان برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ معاون ورزشی اداره کل ورزش وجوانان استان گفت: آلیش از سالهای بسیار دور بصورت یک کشتی سنتی در کشورهایی از جمله قرقیزستان، ازبکستان، ایران، لیتوانی، قزاقستان و در کل، آسیای میانه دارای ریشه بوده و در سرزمین پهناور ایران در مناطقی از جمله استان خراسان، گلستان، مازندران،  دارای آثار دیرینه است.
وی ادامه داد : فعالیتهای بین‌المللی این ورزش از سال 1990 آغاز شده و در سال 1995 اولین دوره مسابقات بین‌المللی آلیش با قوانین متحد الشکل در کشور قرقیزستان در دوبخش آقایان و بانوان برگزار شد.
رسول منعم افزود : هم اکنون ورزشکار کشورمان در این رشته ورزشی فعالیت خوبی دارند و تیم کشتی آلیش بانوان کشورمان عنوان قهرمانی در آسیا و نایب قهرمانی جهان را به یدک می کشد .
وی افزود : دوازدهمین دوره مسابقات آلیش بانوان قهرمانی کشور از فردا در همدان برگزار می شود و 10 استان برای حضور در این رقابتها اعلام آمادگی کرده اند که در هر 2 رده سنی شرکت خواهند کرد.
وی افزود : رقابتها به مناسبت هفته دفاع مقدس و همچنین هفته تربیت بدنی از فردا در سالن شش هزار نفری انقلاب همدان برگزار می شود که نفرات برتر آن به اردوی تیمهای ملی دعوت خواهند شد.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان اظهار داشت: این مسابقات محل بروز استعدادهای ناب و آتیه دار است و مسلما برگزاری این رقابتها به رشد و گسترش این رشته در بین بانوان کمک شایانی خواهد کرد.
وی اضافه کرد: همچنین قرار است مراسم قرعه کشی و گروه بندی رقابتهای لیگ بطور متمرکز برگزار شود در همدان برپا می شود و میزبان این مسابقات هم متعاقبا مشخص خواهد شد/س
برچسب ها: مسابقات ، آلیش ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.