بان کي مون، دبيرکل سازمان ملل متحد در پيامي به مناسبت روز بين المللي بدون خشونت مصادف با 2 اکتبر (10 مهر) شهروندان جهان در هر جا که هستند را نسبت به الهام گيري از شهامت افرادي مانند مهاتما گاندي فرا خواند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، بان کي مون، دبيرکل سازمان ملل متحد در پيامي به مناسبت روز بين المللي بدون خشونت مصادف با 2 اکتبر (10 مهر) شهروندان جهان در هر جا که هستند را نسبت به الهام گيري از شهامت افرادي مانند مهاتما گاندي فرا خواند.

در پيام دبيرکل آمده است:

امروز تولد "مهاتما گاندي" و طنين ميراث او یعني عدم خشونت را جشن مي‌گيريم.

گاندي قدرت مخالفت صلح‌آميز با ظلم، بي‌عدالتي و نفرت را نشان داد؛ او سرمشق و مايه الهام تاريخ‌سازان بسياري از جمله "مارتين لوتر کينگ"، "وکلي هاول"، "ريگوبرتا منچوتوم" و "نلسون ماندلا" شد.

پيام آنان به هريک از ما دفاع از منزلت انسان، نفي نابردياري و کوشيدن براي جهاني است که در آن مردم از تمامي فرهنگ‌ها و عقايد بر مبناي احترام و برابري در کنار هم زندگي کنند.

بان کي مون افزود: عدم خشونت نه راکد بودن و نه منفعل بودن است، شهامت ايستادگي در برابر آناني است که براي اجراي خواسته يا باورهاي خود از خشونت استفاده مي‌کنند، نيازمند مصمم بودن به ايستادگي در برابر بي عدالتي، تبعيض و بي رحمي و مطالبه احترام براي گوناگوني و حقوق بشر بنيادي است.

همچنين نيازمند شهامت در ايجاد حرکت از سوي نبرد به سمت پذيرش گفتگوي مسالمت‌آميز است؛ عدم خشونت نيازمند رهبراني است که در سراسر کشورها و در جوامع و خانه‌ها، ارتشي از مردم شجاع آماده براي صلح‌خواهي، آزادي و عدالت از آنان پشتيباني کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: بان ، کی مون ، پیام ، گاندی ، صلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار