خلق تابلوهاي نقاشي با تكيه بر اصول معماري مي‌تواند جذابيت بيشتري داشته باشد.

سعيد شطي، هنرمند نقاش، معمار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران درباره شيوه نقاشي با تكيه بر معماري گفت: بسياري از هنرمندان تنها يك رشته هنري را فرامي‌گيرند در حقيقت كسي كه نقاشي مي‌كند تنها چگونگي خلق اثر را فراگرفته و به اين موضوع كه يك نقاشي اگر با توجه به اصول و قواعد طراحي و معماري اثري را خلق كند، جذابيت بيشتري خواهد داشت.

وي تصريح كرد: بسياري از تابلوهاي نقاشي كه حتي شايد اثري از هنرمند برجسته‌اي هم باشد و به ظاهر باشد جذب مخاطب شود اما زماني‌كه با دقت بيشتري به آن نگاه كنيم مشاهده خواهيم كرد از زواياي مختلف طراحي صحيحي ندارد.

شطي اظهار داشت: در حقيقت اگر در اثر در و پنجره‌اي وجود داشته باشد به صورت منظم طراحي نشده است و با دريافتن اين نكته و نداشتن طراحي صحيح و منظم اثر مربوطه ديگر جذابيت نخواهد داشت.

وي گفت: اين نوع آثار در بازارهاي جهاني نيز مردود خواهند بود چرا كه كارشناسان هنري در سطح بين‌الملل به نكاتي چون نظم و رعايت اصول معماري در طراحي يك اثر توجه زيادي مي‌كنند.

اين هنرمند نقاش گفت: در خلق يك اثر هنري توجه به طراحي، معماري اثر رنگ و نيز انتخاب رنگ چگونگي به كارگيري رنگ‌ها در يك تابلو، پردازش نور براي متشخص شدن آن‌كه چه زماني را هنرمند طراحي كرده (روز، شب) براي القاء آن به مخاطب از ضروريات است./ي2
برچسب ها: معماری ، نقاشی ، شطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار