اگر شما يك يا چند دندان خود را از دست داده باشيد و يا كاملا بدون دندان باشيد، به منظور جايگزيني دندان هاي از دست رفته، مي توانيد از ايمپلنت هاي دنداني استفاده كنيد.

دكتر هوشمند رئيس انجمن پريودنتيست ها در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ايمپلنت دنداني يكي از رايج ترين انواع ايمپلنت هاي دنداني  است كه نخستين بار در سال 1965 مورد استفاده قرار گرفت كه يكي از مزاياي آن اين است كه نيازي به كشيدن دندان مجاور ندارد و بهترين راه حل براي جايگزيني دندانهاي از دست رفته است.

وی افزود: اما يكي از مهمترين دغدغه هاي مردم در خصوص استفاده از ايمپلنت هاي دنداني طي چند سال اخير، هزينه هاي متفاوت آنها است. موضوعي كه بارها و بارها در رسانه ها مطرح شده است و مسئولان ذيربط نيز وعده هاي كاهش و ثبات قيمت ايمپلنت هاي دنداني را دادند.

رئيس انجمن پريودنتيست با بيان اينكه آن چيزي كه براي ارائه خدمات مهم است، كيفيت ايمپلنت است نه كشوري كه شما تحت اعتبار و تضمين آن سيستمي وارد مي كنيد، خاطرنشان کرد: يعني سيستم سوئيسي ممكن است در جايي ديگر با تجهيزات كمتري توليد شود كه كيفيت آن قابل مقايسه با سوئيسي توليد شده مدت قبل نباشد.

وي ادامه داد: از اين رو بايد مقدم و موخر را در نظر بگيريم، اينكه كجا توليد مي شود، نه صرفا داشتن مدرك معتبر و تائيديه اروپا يا آمريكا، اينها معمولا متاسفانه به مرحله اي رسيده كه با پول مجوزها صادر مي شود، بنابراين تفاوت قيمت به كيفيت اجناس بستگي دارد.

 ضرورت نظارت بر واردات

رئيس انجمن در ادامه اظهار داشت: اداره تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت در دولت جديد كار كارشناسي مي كند تا بر روي واردات نظارت داشته باشند.

وي با اشاره به اينكه قيمت غير منطقي ايمپلنت هاي دنداني اگر پايين باشد، كيفيت آن مطلوب نيست، ادامه داد: مسئولان وزارت كه اجازه واردات مي دهند بايد نگاهشان مبتني بر شواهد باشد، ايمپلنت ها ريسك خطرشان در بدن بالاست بنابراين باید در واردات نظارت ها بيشتر شود و ايمپلنت دنداني با كيفيت استفاده شود .

وي در ادامه اظهار داشت: در بخش هزينه كه بابت سرويس مي گيريم دو بحث مطرح است، نخست مواد و تجهيزات و دوم تعرفه خدمت است كه قيمت آن متفاوت است و هزينه تمام شده را نمي توان بيان كرد، اما با اين جلساتي كه در اداره تجهيزات پزشكي برگزار مي شود، مطمئن باشيد 30 درصد آن قيمتي كه الان در سرويس ارائه ايمپلنت در كشور وجود دارد، افت قيمت پيدا مي كند اگر اداره تجهيزات پزشكي برنامه ها را به طور جدي پيگيري و عمل كند.

وي در ادامه بيان كرد: در واقع نظارتي خواهد بود بر ارائه اجناس مرتبط با درمان ايمپلنت با يك نظارت درستي براي افرادي كه وارد مي كنند كه با يك سود منطقي 40 درصدي به مردم برسانيم.

حداقل دستمزد كاشت ايمپلنت دنداني

وي در ادامه گفت: يك جراح براي كاشت ايمپلنت حداقل 500 هزار تومان دريافت مي‌كند كه نصف آن براي دندانپزشك عمومي است. پراكندگي در گرفتن تعرفه وجود دارد و علت آن نبود تعرفه واقعي در كشور است.

وي در ادامه اظهار داشت: ما بايد بهداشت دهان را آموزش دهيم، ما بحث تغيير رفتار بهداشتي داريم، بايد به مردم آگاهي دهيم.

 قيمت هاي مصوب ايمپلنت ها اعلام مي شود

دكتر كيوان رئيس اداره تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت، با بيان اينكه قيمت ايمپلنت هاي دنداني بايد كنترل شود تا اجحافي از طرف واردكننده به بيمار نشود، گفت: همكاران قرار است دستمزدها را محاسبه كنند تا يك مقدار يكنواخت باشد، الان تعرفه اي براي آن وجود ندارد و ايمپلنت دنداني از 300 هزار تومان تا يك ميليون است.

وي ادامه داد: به هرحال قيمت ها مصوب خواهد شد، بايد قيمت ها اصلاح شود تا دندانپزشك را متهم نكنند كه همه هزينه فقط دستمزد است.

وي در ادامه معيار كيفيت ايمپلنت هاي دنداني را داشتن تائيديه بين المللي دانست و گفت: ايمپلنت ها اگر تائيديه اتحاديه اروپا و آمريكا را نداشته باشند، مجوز ورود دريافت نمي كنند و تفاوت كيفيت ايمپلنت هاي دنداني وجود دارد و آن را همكاران دندانپزشك مشخص مي كنند و آن هم براساس تجربه اي است كه بدست آورده اند.

كيوان ادامه داد: بعضي از ايمپلنت ها ساده باشند و خيلي كار پيچيده اي نياز نداشته باشند، ممكن است زير يك ميليون تومان بتوان انجام داد.

بیمه در پوشش خدمات دندانی به حداقل ها بسنده کرده است

رضا حسین پور، کارشناس بیمه با بیان اینکه اگر بیمه ها بخواهد پوشش دهند صدها خدمات واجبتر از ایمپلنت است، گفت: بیمه ها باید خدمات پیشگیرانه مانند ترمیم دندان را پوشش دهد. درباره اینکه چرا مردم بی دندان شدند باید کار فرهنگی انجام شود. بیمه در پوشش خدمات دندانی به حداقل ها بسنده کرده است؛ البته این پوشش باید بیشتر شود.

وی ادامه داد: البته در همه جای دنیا بیمه هایی تکمیلی خدمات دندانپزشکی را پوشش می دهند نه بیمه های پایه و در کشور ما نیز چند سالی است بیمه های تکمیلی وارد شدند.

این کارشناس بیمه با طرح این سوال که پوشش داروهای بیماران صعب العلاج مهمتر است یا ایمپلنت دندانی، ادامه داد: قطعا پوشش داروهای صعب العلاج مهمتر از ایمپلنت دندانی است. منابع بیمه محدود و تقاضا نامحدود بوده و این وظیفه دولت است و وظیفه بیمه به تنهایی نیست.

حسین پور بیان کرد: داروهای بیماران صعب العلاج و سرطانی و بسیاری از خدمات ابتدایی را بیمه به علت منابع محدود نمی تواند پوشش دهد اکنون بیاید و ایمپلنت دندانی را پوشش دهد. در سال 1386 مصوب شده بود که بیمه برخی خدمات دندانپزشکی را پوشش دهد ؛ اما اجرایی نشده است و امیدواریم وزیر جدید و شورای بیمه پیگیری کند که چرا این مهم اجرایی نشده است. منابعی به بیمه تزریق شود چرا که بیمه ها 4 تا 6 ماه از دادن مطالبات بیمارستان ها عقب هستند.

وی ادامه داد: منطق درست است و بیمه ها باید بخشی از خدمات دندانپزشکی را متعهد شود؛ اما منابع محدود است. در حال حاضر بیمه بازرگانی وارد این موضوع شده است که این شمشیر دو لبه است یعنی هم خوب است و هم بد؛ چرا که اگر نظارت نباشد ممکن است به مردم آسیب نیز برساند.

این کارشناس بیمه اظهارکرد: امیدوارم نظام سلامت و وزارت بهداشت کاری کند که همچون سایر کشورها دیگر کار مردم به کشیدن دندان نرسد و نیازی به ایمپلنت نباشد.

وی با بیان اینکه تعرفه گذای برعهده بیمه نبوده بلکه بر عهده شورای عالی بیمه است، ادامه داد:شورای عالی بیمه با حضور 11 دستگاه تشکیل می شود و تعرفه گذاری در آن جا رخ می دهد.تعرفه گذاری خدمات دندانپزشکی هنوز تدوین نشده است. بخش خدمات ترمینی و درمانی که منجر به کشیدن دندان می شود زیر پوشش نیست و در نتیجه دندان ها کشیده می شود، به این دلایل قطعاً ایمپلنت دندانی در اولویت پوشش بیمه ای نیست.

این کارشناس بیمه اظهارکرد: شورای عالی بیمه و مسئولان در تعرفه گذاری ها تصمیم می گیرند و منابع دست یک نفر نیست، بلکه دست دولت است و اگر ایمپلنت دندانی اولویت دولت باشد این کار صورت می گیرد.

تدوین تعرفه خدمات دندانپزشکی در حال بررسی است

محمدحسین خوشنویسان، رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه تدوین تعرفه خدمات دندانپزشکی شروع شده و هنوز تمام نشده است، گفت: تدوین تعرفه خدمات دندانپزشکی در دفتر وزارت بهداشت در حال تدوین است. ایمپلنت دندانی به عنوان سطح سه خدمات پیشگیری محسوب می شود. افرادی که به هر دلیلی در سنین بالا دندان های خود را از دست می دهند برای جلوگیری از بیماری های گوارشی باید از ایمپلنت دندانی استفاده کنند، اگر سرمایه گذاری ها در زمان پیشگیری انجام شود مطمئناً تاثیر گذاری بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه در سال 90 بیش از دو میلیون دندان کشیده شده است، اظهارداشت: یک لیست ده آیتمی به عنوان بیسته پایه پیشگیری پیشنهاد شده است و منتظر تشکیل شوارای عالی بیمه هستیم که ان شاء الله تصویب شود می تواند تحول بزرگی باشد.

قیمت بازار از قیمت اداره تجهیزات پزشکی بالاتر است

کاوه سیدان، دبیر انجمن ایمپلنتولوژی با بیان اینکه رنج بالا و پایینی داریم که به آن سمت در حال حرکت هستیم، گفت: باید یک پروتکلی نوشته شود تا به آن سمت حرکت کنیم.

وی ادامه داد: قیمت هایی که در اداره تجهیزات پزشکی مشاهده شده برای ما نیز شگفت انگیز بوده است.

رئیس اظهارکرد: قیمت بازار از قیمت اداره تجهیزات پزشکی بالاتر است. نباید تصور کرد که معضلات آموزشی، درمانی و قیمت گذاری را می توان با یک جلسه حل کرد. در جلسه ابتدای با حضور روسای دندانپزشکی کشور قرار شد کارگروهی تشکیل شود که از نظر کیفیت، کنترل، تعرفه گذاری و ... باید این کارها انجام شود تا به آن قیمت مورد نظر برسیم.

با مشکل کمبود نیرو در کشور مواجهيم

اکبر فاضل، دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: دستیارها تعهدات خود را انجام می دهند و بعد از اتمام دستیاریشان امتحان برگزار می شود که در حوزه دندانپزشکی از سال 60 در کنکور سراسری سهمیه مناطق 1، 2 و 2 می گیریم که افرادی که در سهمیه منطقه 1 هستند یک برابر مدت زمان تحصیل و افرادی که در منطقه2 هستند دو برابر مدت تحصیل تعهد انجام می دهند.

وی با بیان اینکه ما با مشکل کمبود نیرو در سیستم شبکه در کشور مواجه هستیم، ادامه داد: متاسفانه ما از استفاده نیروها و تعهدات آنها در محل های انتخابی خود غافل شده ایم، که با استفاده از این نیروها می توانیم 6 هزار مرکز روستایی و درمانی را در کشور پوشش کامل دهیم.


برچسب ها: ایمپلنت ، دندان ، سیستم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا قربانی
۱۴:۵۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام.من ۳۶ سالمه و تمام دندانهایم را کشیدم.نمیتونم غذا بخورم.دندان نصنوعی گذاشتم ولی اصلا نمیتونم باهاش کنار بیام.از طرفی بخاطر قیمتهای بالای ایمپلنت قادر به انجام‌اینکار نیستم.لطفا کمکم کنید و یک مطب و یک دکتر که با قیمت پایین ایمپلیت دندان انجام میدن را بهم معرفی کتید.توان مالی انچنان خوبی هم نداریم.برای همین قیمت برام‌خیلی مهمه.با تشکرشناره
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۷:۲۶ ۲۱ تير ۱۳۹۸
ســــــــــــــلام دوستان من ۱۵سالمه دندان جلویم شکسته بود وبرای اینکه ریشه نداشت مجبور شدم بکشم میخواستم ایمپلنت کنم ولی به من گفتن همین یدونه دندانم میشه ۷میلون برای همین متحرکـ گذاشتم ومن الان چون کلاس قرآن میرم با این دندان نمیتونم بخونم لطفا توی قیمتای دندان پزشکی اظهار نظر کنید من واقعا الان در عذابم
درسته این مشکل بنده به گوش بالایی ها نمیرسه وکاری برای بنده نمیکنن فقط اونا ماشین لوکس وخونه آنـچنانی داشته باشن براشون غم نیست واز آخرم میگن ما به فکر مردمیم اگه دختر خودشون یه روزی اینطوری بشه خودشون چیکار میکنن؟؟؟
من الان مادر و پدرم شرمنده منن که نتونستن دندانم رو ایمپلنت کنن ولی یه روزی باید اونا جواب مادر و پدرم را برای این شرمندگی شون بدن
برای ظهور آقا امام زمان صلوات
اللهمــــ صلــ اله محمد وآلـ محمد وعجّلـ فرجهمـ
Iran (Islamic Republic of)
سما
۱۹:۳۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
به خاط
ر بی دندانی خسته و نا امیدم
Iran (Islamic Republic of)
یوسف محمدی
۱۶:۴۰ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
سلام ممنون کاملا جامع و مفید بود
Iran (Islamic Republic of)
یوسف محمدی
۱۶:۳۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
سلام ممنون کاملا جامع و مفید بود
Iran (Islamic Republic of)
گل نبی
۲۳:۲۵ ۱۵ دی ۱۳۹۶
هزینه دندانپزشکی بسیار بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
با سلام:بخدا منم موندم قیمت هر ایمپلنت چنده،تا برم دندانپزشکی،پس انداز درست و حسابی هم ندارم باید به فکر یه دونه وام باشم اونم خدا رحم کنه با درصد کم باشه.ما از مسئول های بالایی انتظار داریم تعرفه‌ها رو اعلام کنن تا بدونیم.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۱۷ ۱۴ تير ۱۳۹۶
سلام به هموطنان عزیز

مشکل دندان مشکل همه مردم هست . تنها راهش مراجعه به دانشگاههای دندانپزشکی نزدیک محل زندگی شماست که تمامی خدمات رو با بهترین کیفیت زیر نظر اساتید با کمترین هزینه انجام میدن.
Iran (Islamic Republic of)
عابد
۰۴:۵۰ ۰۷ تير ۱۳۹۶
این چه وضعیه ا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
قیمت ایمپلنت آلمانی تو ترکیه با حق الزحمه دندانپزشک به پوله ایران میشه 480 تومان ، تو ایران هم قیمت یک میلیون و ششصد بهم دادند حالا جالبه درآمد سرانه ترکیه حدود دو برابره ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
محمد طه
۰۲:۵۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
من دوساله همه دندونام درد میکنه پول کشیدنشو ندارم اینقدر اسپری مصرف کردم زده به قلبم خدا
Iran (Islamic Republic of)
محمد طه
۰۲:۵۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
من دوساله همه دندونام درد میکنه پول کشیدنشو ندارم اینقدر اسپری مصرف کردم زده به قلبم خدا
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد اسدی
۰۲:۴۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
خیلی گرونه من تو سنی نیستم که بتونم دندون متحرک بزارم اوضاع دندونام مدتیه خرابه دارم درد میکشم
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد اسدی
۰۲:۳۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
خیلی گرونه من تو سنی نیستم که بتونم دندون متحرک بزارم اوضاع دندونام مدتیه خرابه دارم درد میکشم
United States of America
سايا
۱۸:۱۶ ۲۹ تير ۱۳۹۴
مجوز رو بيخيال
شما ی مطب اجاره کن و با قيمت منصفانه اينکارو انجام بده
همه ی ما بیاييم اونجا و به اشناها هم تبليغ کنيم
خدايی هم برا ما خوبه و هم شما
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۰۲:۴۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
به نظر من برید تو دانشگاه علوم پزشکی شهرتون برا انجام ایمپلنت.من انجام دادم راضیم هستم.با کمترین هزینه
Iran (Islamic Republic of)
جـــــوادے
۱۲:۵۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
باسلام:اگر بخواهم اینپلنت دندان تولید ڪنم بایـــــد چیڪار ڪنم آیا مجوز پزشڪے میخواهد؟من یڪ تولید ڪننده و صنعتڪَر هستم ڪہ تــــــــــوان تولیـــــد اینپلنت دندان را دارم.لطفا راهنمـــــــــایــــــــــے ڪنیــــــــــد بـــــا تشڪــــــــــر
Iran (Islamic Republic of)
جـــــوادے
۱۲:۵۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
باسلام:اگر بخواهم اینپلنت دندان تولید ڪنم بایـــــد چیڪار ڪنم آیا مجوز پزشڪے میخواهد؟من یڪ تولید ڪننده و صنعتڪَر هستم ڪہ تــــــــــوان تولیـــــد اینپلنت دندان را دارم.لطفا راهنمـــــــــایــــــــــے ڪنیــــــــــد بـــــا تشڪــــــــــر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۸ دی ۱۳۹۳
سلام الهه جان باورنشددندانپزشک خوب پیدابشه توروخداادرسش به مابدید ماازبچه نه ساله تاپسرم که 19 سالش هست دندانهاشون خرابه وما نتونستیم درست کنیم پسرم میگه 6سال خنده باصدای بلند نکردم و واقعا انقدرقیمتها بالاست که حتی دردداریم دردمیکشم ولی پیش دندانپزشک نمیتونیم بریم
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۱۶:۴۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۳
سلام بهار جان اين ميل منه( 700000j77777@gmail.com) كمكى يا راهنمايي خواستين در خدمتم خودم خيلى سختى كشيدم كسى نبود راهنماييم كنه دكترام كه به فكر جيب خودشون بودن ، بهم بيل بزن تا اسم دكترم وبرات خصوصى ميل كنم
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۰۹:۵۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۳
سلام الهه جان کاش آدرس دکتر هم ذکر میکردی
Iran (Islamic Republic of)
فرید
۲۰:۵۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
سلام آدرس دنداپزشکتون برام میل کنید البته من برای ایمپلنت میخوام.... ممنون
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۱۵:۲۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۳
سلام ، وقتى نظرات و خوندم خيلى ناراحت شدم خودم٤ سال بود كه دندونام مشكل داشت بعد ٢ سال كشتن تونستم يه دكتري بيدا كنم كه هم برام با كمترين هزينه بهترين ايبلنت وكاشت هم كارا زيبايش و كرد باورم نميشد كه بتونم يه دكتري با وجدان كه اصلا بول براش مهم نبودو به فكر مريضش بود بيدا كنم اما خيلى كشتم تا اين دكترو بيدا كردم براش دعا ميكنم كه مشكل منو با كمترين هزينه وخوب و عالى حل كرد اميدوارم همه دوستان مشكلشون حل شه ، دوست دارم به دوستانى كه مشكل دندان داران راهنمايي كنم
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۰۹:۵۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۳
میشه لطفا آدرس دکتر هم بگید
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۲۳:۳۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۳
مملکت صاحب نداره مطب دکترها سر گردنه شده !'
Iran (Islamic Republic of)
افسانه
۱۶:۵۱ ۲۵ شهريور ۱۳۹۳
واقعا روی هزینه های دندانپزشکی هیچکس نظارت نمیکنه وهر دکتری به صلاح خودش قیمت گذاری میکنه این باعث شده که مثلا یک دکتر برای عصب کشی 170 تومن بگیره ولی یک دکتر دیگه سه برابر اون یعنی 500هزار تومن بگیره فقط این مردم بیچاره هستن که باید خسارت این بی نظارتیها رابدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
به نظر من كه همه اين پايين آوردن قيمتا چرته تا چند روزي به اين وسيله مردم سر كار بزارن
Iran (Islamic Republic of)
بیمار
۱۱:۰۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
با عرض سلام و خسته نباشید . 33 سال دارم و حدود 10 سال پیش 4 تا از دندونهای فک پایین ام رو در هر طرف دوتاشونو کشیدم و از اون موقع از پلاک دندانی(پروتز از اونایی که با سیم به دندونای کناری قفل میشن)استفاده می کنم حالاکه میخوام ایمپلنت کنم آیا حتما باید پیوند استخوان انجام بدم یا نیازی نیست چند درصد نیاز به پیوند استخوان دارم . خواهش میکنم هرچه زودتر جواب بدین چون اگه نیاز به پیوند باشه از خیر ایمپلنت میگذرم و با همین پلاکها سر می کنم . با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۲۳:۵۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۳
به خدا اگه این هزینه هارو کمتر کنند به نفع مردم ماست .ولی کسی نیست که حرف مارو بشنوه
من 10 تا از دندونام خرابه الان چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۶:۳۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
سلام تو رو قران یه فکری به حال این جامعه کارگری کنید اخه بابا از کجا بیاریم هزینه این دندون پزشک و بدیم وزیر بهداشت اونایی که مسئول هستن اون خدا رو جلوی چشاتو بیارید چقدر ظلم میکنی اخه ... ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
خداکنه
Iran (Islamic Republic of)
اکرم
۱۸:۱۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
وقتی مواد لبنی گرونه مردم دندون درد میکشند چه باید کرد.
United States of America
شيرين
۰۲:۴۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۳
اگر بشه چي ميشه.من ٣٠ سال دارم ٩ ساله كه از تهِ دل نخنديدم چون دوست نداشتم روكشِ دندونايِ جلوم معلوم بشه!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
من یک جوان بیست و نه ساله هستم که بدلیل جنس بد دندانهام بیشتر اونها با توجه به اینکه چندین بار ترمیمشون کردم از بین رفتن - الان یک ساله که آرزو دارم بار دیگه با دهانی باز بخندم ولی نمیتونم و این امر باعث افسردگی شدید و از دست دادن اعتماد به نفسم شده - بدلیل هزینه بالای کاشت دندونهای ایمپلنت و ناتوانی مالی روزبه روز به افسردگیم اضافه میشه . کاش یک مسولی پیدا میشد و قیمت این نوع دندونها را سامان دهی میکرد تا من و امثال من بتونیم دوباره معنی زندگی را بفهمیم انشاء الله
Iran (Islamic Republic of)
کاوه یوسف زاده
۱۵:۵۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
باسلام غرض از مزاحمت خواستم از مشاوره ارزشمند شما درزمینه دندان پزشکی ودندان سازی استفاده نموده تا به مدد توصیه های ارزشمند وکارشناسانه شما بزرگوار امور مربوطه را به نحو بهینه متعاقبا ودرموقعیت مقتضی انجام دهم.
پس ازتحقیق زیاد متوجه شده ام که بهترین روش برای جایگزینی دندان های خراب شده روش ایمپلنت دندانی می باشد.
چندی پیش بنده مبادرت به این کار نمودم وحدود سه چهار ویا بیشتر وکمتر ازدندان های خراب شده ام را با دندان های جدید ایمپلنت جایگزین کردم. منتها با گذشت زمان وپس از حدود یکی دوسال یکی دوتا از آنها شکستند.این درحالی بود که من با این دندان ها به قول معروف گردو و فندق نشکستم.بلکه آنها بتدریج مستهلک شدند. سئوالم این است که آیا اشکال از جنس دندان های ایمپلنت مزبور بوده است ویا نه همه دندان های ایمپلنت از ماندگاری محدودی برخوردار می باشند ویا این که برمی گردد به نوع خدمات انجام شده و...؟ جایی خوانده ام که پایه های دندان های ایمپلنت از جنس های سرامیک وتیتانیوم و...ساخته می شوند. لذا سئوالم این است که به نظر شما بزرگوار زمانی که من به دندان پزشکی مراجعه نمایم کدام یک از اینها را به کارشناس مربوطه جهت ایمپلنت دندانی معرفی نمایم؟ این مساله قابل تعمیم به تاج دندان ایمپلنت هم می باشد. کلا بهترین جنس پایه وتاج ایمپلنت دندانی چیست ؟وآیا تمام مراکز دندانپزشکی این خدمات را بالسویه انجام می دهند ویا خیرکیفیت کارهایشان وهمچنین جنس دندان های ایمپلنت آنها با هم فرق می کنند؟به این معنا که مراکز مربوطه از جهت نوع خدمت رسانی وکیفیت کارهای شان با هم فرق می کنند؟ضمنا کم ترین وبیشترین زمان ماندگاری دندان های ایمپلنت با کیفیت بالا چقدراست؟آیا آنها نیاز به مسواک زدن روزانه به شیوه متعارف دارند ویا نه باید به نحو خاصی آنها را مسواک زد واز آنها نگهداری کرد؟ ضمنا هزینه خدمات ایمپلنت برای هر دندان ویا بطور کامل چقدر می باشد؟آیا خدمات ایمپلنت مشمول بیمه های خدمات درمانی نیزمی باشند ویا خیر؟اگر پاسخ تان مثبت باشد نوع بیمه خدمات درمانی وهمچنین درصد تخفیف قائل شده توسط آن را مشخص فرمائید.به نظر شما چه اماکنی خدمات ایمپنت را با بالاترین کیفیت وبیشترین ضریب اطمینان انجام می دهند؟شنیده ام انجام خدمات ایمپلنت را به خاطر هزینه هنگفت آن می توان بصورت اقساط ماهانه نیز پرداخت نمود.آیا این امر صحت دارد؟
چه کشورهایی خدمات ایمپلنت را با بالاترین کیفیت وکم ترین هزینه انجام می دهند؟ممکن است در پاسخ بگوئید که بسیاری از ایرانیان مقیم کشورهای پیشرفته اقتصادی به جهت هزینه های بسیار زیاد ایمپلنت دندانی و... در کشورهای مزبور خدمات مربوطه خود را در ایران انجام می دهند.
روند زمانی انجام یک ایمپلنت دندانی چقدر است؟چه بصورت تک دندانی وچه بصورت کامل!
در مجموع به نظر شما آیا ایمپلنت دندانی بهترین شیوه برای جایگزینی وترمیم دندان های خراب شده می باشند ویا شیوه های مدرن تر وراحت تر وطبیعی تر و جدیدتری نیز وجود دارند؟طوری که دندان های جایگزین شده ویا بازسازی شده هم کاملا طبیعی وراحت به نظر برسند وهم از ماندگاری بسیار زیادی(وحتی مادام العمر) برخوردار باشند؟
سئوال بعدی من در باره ارتودنسی وروکش نامرئی دندان ها است. خواهشمند است در این زمینه همه توضیحاتی را به اجمال ارائه فرمائید.
به هرصورت بنده درصددم که پس ازمشاوره با دندانپزشک امین وماهر وحرفه ای جلایی به دندان هایم داده واز دندان های بسیار زیبا وسفید وکارا ومانا وشبه طبیعی وحتی بهتر از قبل حالا چه از طریق ایمپلنت دندانی وچه از طرق دیگر برخوردار شوم. طوری که لذت زیادی از مشاهده دندان های بازسازی شده ویا جایگزین شده ام برده وبسیار از آن راضی باشم واستفاده از آنها بسیار راحت هم باشد وحتی از دندان های طبیعی قبلی بسیار بهتر وراحت ر و... هم به نظر برسد. مایه بسی مسرت خواهد شد که بتوانم از توصیه های کارشناسانه شما پیرامون زمینه های فوق الذکر بهره برده تا در موقعیت مقتضی متعاقبا اقدامات لازم را به عمل آورم.
زیاده عرضی نیست.
با تقدیم احترامات
کاوه یوسف زاده
United States of America
مروارید
۱۲:۵۵ ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
سلام.من دو تا از دندونام نیاز به ایمپلمت داره اما از هر جا قیمت میگیرم متفاوته.دندانپزشکه خودم 2 تومن میگیره اما چند جای دیگه تا 800 تومن هم قیمت کردم این همه تفاوت به خاطر چیه؟اگه ایمپلنت ارزون بذاریم ممکنه چه اتفاقایی بیفته ؟
United States of America
سعید
۱۸:۲۰ ۲۹ تير ۱۳۹۳
بستگی به جنسش و کشور سازندش فرق میکنه مثلا کره 1میلیون المان 1800 وایتالیا2 میلیون
کره ایش خیلی خوبه من گزاشتم رازی هستم
Iran (Islamic Republic of)
bionic
۱۷:۰۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
اخیرا ایمپلنت bionic در ایران تحت لیسانس کشور آلمان با بالانرین کیفیت تولیدشده است که هزینه درمان را بین 1تا1.2 میلیون کاهش میدهد بنابراین دوستان علاقمند به درمان ایمپلنت می توانند با مراجعه به سایت exirdental.comاطلاعات تکمیلی را دریافت نمایند و می توانند در کلینیک های معتمد bionic با ضمانت و خدمات استثنایی تخت مداوا قرارگیرند
Iran (Islamic Republic of)
بهرام بایرامی
۱۵:۳۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
سلام
من الان هفت عددایمپلنت نیاز دارم قیمت 92/12/8 دو ملیون هفتصد هزار تومان قیمت دادن در تبریزم جتس دندانام هم خوب نیستن نمی دونم چیکار کنم موندم باا ین قیمتها واقعن از جنس ایمپلنتها سر در نمیاریم
Iran (Islamic Republic of)
بهنام مشکی
۱۵:۵۲ ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
قیمت این ایمپلت ها خیلی گران وبه هیچ وجه یک کارمند قابل به پرداخت ان نیستند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی کرباسیان
۰۹:۰۶ ۱۶ دی ۱۳۹۲
سلام. تنها جایی که به نظر من هیچ نظارتی وجود نداره دندونپزشکیه ، که این هم بخاطر پوشش ندادن بیمه های درمانی روی این مساله است که دندون رو جزو زیبایی میدونن در صورتی که بسیاری از بیماریهای دیگه از دندون خرابه . این امر (نداشتن پوشش بیمه ای و عدم نظارت) باعث شده که این قشر هر قیمتی رو که خودشون صلاح بدونن از بیمار دریافت کنند در صورتی که اگر بیمه با تعرفه مشخص و نظارت کامل وارد بشه مطمئنا بخاطر رقابت و جذب مشتری هم که شده این افراد درصدد انعقاد قرارداد با بیمه ها و التزام به رعایت تعرفه های مصوب میشن. من خودم خدمت سربازیم رو توی یک دندونپزشکی متعلق به يكي از ارگانها گذروندم که گاهی اوقات مسئولیت خرید مستقیم لوازم با بنده بود و یا اینکه فاکتورهای آن را باید جهت انبارداری و شمارش آن برای ارسال به پادگان چک میکردم ، تا اون زمان فکر میکردم که هزینه بالای دندون ، بخصوص پرکردن اون مربوط به ماده ایه که اصطلاحا آمالگام نام داره و من فکر میکردم نقرس. اون زمان قیمت پر کردن یک واحد دندون سال 78 حدود 10 هزار تومن بود که رقم قابل ملاحظه ای بود ولی قیمت همین آمالگامی که عرض میکنم از بهترین نوع و راحتترینش که نوع آمالگام کپسولی آلمانی بود قیمت خریدش مبلغ 250 تومن بود تازه ما توی اون درمانگاه از این استفاده میکردیم ولی همون دکترهایی که اونجا کار میکردن توی مطب خودشون با مواد نامناسب درست میکردن تا اون 250 تومن براشون مثلا 100 تومن دربیاد. خسیس ترین و پردرآمدترین قشر و صنف همین دندونپزشکان که تازه مطبهاشون رو هم که فقط یه اتاق لازم داره رو چند نفری با یک منشی اشتراکی که هزینه هاشون رو به حداقل ممکن برسونه و درآمدشون رو هم به لایتناهی. در آمد یک دندونپزشک رو که من محاسبه کردم ، یعنی یکی از آشناهامون پیش دندونپزشکه که خودش و خانمش دکتر دندونپزشک هستن روزانه بالای 3 میلیون تومان دریافتیشونه و کل خرج یک ماهشون (البته این رقم مربوط به تهران نیست و برای مناطق محرومه ، تهران دیگه خدا داند) که شاید نهایتا 600 هزار تومن اجاره محل ، 450 هزار تومان حقوق منشی ، هزینه آب و برق و گاز و تلفن و ... هم سرجمع خیلی دست بالا 250 هزارتومن ، استهلاک تجهیزات و دستگاهها هم ماهانه 200 هزار تومان که سر جمع میشه یک میلیون و پانصدهزار تومان. دیگه بقیه اش سوده که میره تو جیب این افراد و باعث میشه خیلیها از ترس قیمتهای بالا به دندونپزشک مراجعه نکنن یا اونقدر دیر مراجعه کنن اون هم از فرط درد زیاد که فقط باید دندون رو کشید. پولدار شدن این افراد در ازای مریض شدن و فقیرتر شدن افراد ضعیف جامعه که درحال حاضر اکثریت جامعه رو تشکیل میدن. یه روزی میاد که باید در پیشگاه خداوند جواب این مظلومین رو بدن که صرفا برای اینکه ماشین مدل بالا و خونه عالی و ویلا داشته باشن ، قسم نامه پزشکی شون رو فراموش کردن و حتی به اون هم متعهد نیستند. باشه این دو روز دنیا رو بتازونین که وقت رو به پایان است و دیر یا زود باید گذاشت و گذشت .....
United States of America
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۹ تير ۱۳۹۳
مهدی جان گل گفتی اما چه سود من و شما حریف این قشر از ادما نمیشیم اونایی هم که میشن بی اعتنان
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۲۲:۱۴ ۲۷ آذر ۱۳۹۲
خدا وکیلی ۲ ساله که فقط تلیت میخورم!خدا کنه این دروغ راست باشه!
Iran (Islamic Republic of)
وحید دیده ور اصل از اردبیل
۱۰:۲۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۲
با سلام: نظراتی که میدیم را کی منتشر میکنین؟ با تشکر
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۰:۲۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۲
با سلام

نظرات به محض رويت منتشر ميشود
Iran (Islamic Republic of)
وحید دیده ور اصل از اردبیل
۲۰:۱۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۲
با سلام:بخدا منم موندم قیمت هر ایمپلنت چنده،تا برم دندانپزشکی،پس انداز درست و حسابی هم ندارم باید به فکر یه دونه وام باشم اونم خدا رحم کنه با درصد کم باشه.ما از مسئول های بالایی انتظار داریم تعرفه‌ها رو اعلام کنن تا بدونیم.
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۱۰:۳۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۲
باسلام .من دو تا ايمپلنت انجام دادم اولي يك ميليون ونهصد شد البته با پول پروتزش . كلا عرض كردم . و دومي رو يكبار انجام داد و نگرفت و مجبور شدم دوباره عمل جراحي ترميمي بكنم بعد چهار ماه دوباره رفتم ايمپلنتشو بذاره ميگه 200 ديگه بايد بدي درحالي كه من دستمزدشو كامل داده بودم كه ايمپلنت نگرفت ...حدود 5 ميليون هزينه شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۲
با سلام، من رفتم دندانپزشكي و دو تا ايمپلنت مي خواهم انجام بدهم دكتر ميگه هزينه هر ايمپلنت 2 ميليون تومان ميشه آيا اين قيمت واقعي است يا نه
انجام بدم يا ندم.
Iran (Islamic Republic of)
سودابه سیدزاده
۲۳:۰۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۲
با سلام من خانم 50 سالهای هستم که مشکلات زیادی از نظر دندان دارم.امیدوارم که هزینه ها کاهش یابد.مردم به علت گرانی و عدم توجه دکتر ها به بیماری های زیادی دچار شدهاند.حتی یکی از علل طلاق هم شده.فقط خواهش میکنم یادتون نره.زود تر جلوی این تجارت را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۲ مهر ۱۳۹۲
والله من رفتم دندونپزشكي ميگه ايمپلنت سوييسي ١،٧٠٠ و ١،٥٠٠ هم ميگره كه بذاره!!
United States of America
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۹ تير ۱۳۹۳
من دو روز پیش رفتم میگه کره ای 1 میلیون
Czechia
داود
۱۹:۳۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۲
دو صد گفته چو نیم کردار نیست.
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۱۹:۲۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۲
سلام
من د ر حال انجام دادن 2 عدد ایمپلنت هستم و برای هر کدام 1/800 هزار تومان دریافت کردهدکتر دندانپزشک البته ساکن کیش هستم
بفرمائید قیمتش درسته یا نه
ضمنا با توجه به تحصصی بودن راجه به کیفیت نمیتونم اظهار نظر کنم فقط به پزشک مطمئنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۲
وقتی تو تامین اجتماعی صحبت از تخلف است و هیچکدارم از مدیران ان تالان پاسخگو نبوده اند در مورد طرح تحقیق تفحس اونهم تا الان* چه انتظاری از خدمات بیمه میتوان داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۲
هزینه را ارزان کنید که آدم جرات پیدا کند برود دندانپزشکی
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۷:۰۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۲
امیدوارم دندان نیز جزو اولویت ها باشد چون با این حساب باید هزینه های زیادی بابت از دست نرفتن آن ها بپردازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۲
سلام کاش بیمه ها نیز خدمات دندانپزشکی را پوشش بدن آخه واسه یه عصب کشی و .. چقدر باید هزینه بدیم
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۱۴:۲۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۲
خدا خیرشون بده اگه کل هزینه های دندونپزشکی رو کم کنن.والله جرات نداریم بریم دندونپزشکی.سه تا دندون شیری را عصب کشی کرده شده یک میلیون.خدا بداد جامعه کارگری برسه.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۲۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۲
جدیدا چون فهمیدن که داره کاهش پیدا می کنه قیمت ها رو حدود 30 درصد گران کردن که اگه کاهش پیدا بکنه که نمی کنه به ضررشان نشود.
آخرین اخبار